زرگر در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

هدف اصلی تشکیل داعش ایجاد جنگ نیابتی علیه ایران بود

کارشناس مسائل منطقه گفت: یکی از اهداف تشکیل گروه تروریستی داعش در خاورمیانه ایجاد جنگ نیابتی علیه ایران و اغتشاش در مرزهای کشورمان بود.

کشورهای فرامنطقه‌ای با حمایت از داعش به دنبال تضعیف ایران بودندعلی اصغر زرگر کارشناس مسائل منطقه در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره اهمیت آزادسازی بوکمال و فروپاشی دولت خودخوانده داعش، اظهار کرد: هدف از تشکیل داعش در واقع تضعیف دولت مقتدری همچون ایران و ایجاد جنگ نیابتی علیه کشورمان بود.

وی افزود: همچنین هدف اصلی آمریکا، رژیم صهیونیستی و انگلیس به عنوان طراحان گروه تروریستی داعش، تضعیف کشورهای عراق و سوریه بود، در واقع آنها با انجام این اقدام به دنبال رفع تهدیدات  منافع‌ خود بودند.

زرگر ادامه داد: ‌اخیرا بولتون نماینده سابق آمریکا در سازمان ملل در مقاله‌ای نوشته است جنگی فرقه‌ای در خاورمیانه شکل می‌گیرد و نهایتا این جنگ دامن‌گیر ایران نیز خواهد شد.

کارشناس مسائل منطقه اضافه کرد: پیش بینی نماینده سابق آمریکا در سازمان ملل بر این مبنا بود که باید قومیت‌های داخلی ایران مسلح شوند و جنگی مذهبی _ قومیتی در کشورمان شکل بگیرد.

وی یادآور شد: داعش در طول حیات خود به دنبال تسلط بر عراق و سوریه و ایجاد اغتشاش در مرزهای کشورمان بود.

زرگر با بیان اینکه کشورهای منطقه‌ای همچون عربستان، امارات و...  به داعش کمک‌های تسلیحاتی می‌کردند، خاطرنشان کرد: از دیرباز عربستان در مسائل مختلفی از قبیل امنیت و مذهب چالشی علیه ایران آغاز کرده است و به شدت آن را ادامه می‌دهد، لذا زمانی که چنین اهرمی از داعش حمایت می‌کند، هدف اصلی این گروه تروریستی نیز ایجاد جنگ نیابتی علیه ایران است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار