سعیدی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان خبر داد

نایلون و وسائل گرمایشی نیاز اصلی زلزله زدگان/ خروج از وضعیت اضطراری با شروع آواربرداری سنگین

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور گفت:‌ نیاز اصلی مردم زلزله زده استان کرمانشاه نایلون، وسائل گرمایشی، پتو، شیر خشک برای شیرخواران و موکت است.

بهنام سعیدی، سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور در گفتگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛اظهار کرد: آمار تلفات زلزله کرمانشاه هنوز تغییری نکرده است و همچنان تعداد جان باختگان 436 تن است.

وی افزود:‌ استان کرمانشاه از وضعیت اضطراری خارج شده است و شرایط کمک رسانی نیز همچنان ادامه دارد و در حال حاضر غذای روزانه هموطنان کرمانشاهی تامین می‌شود.

سعیدی اذعان کرد: ‌از دیروز چک کردن کنتور و علمک گاز در حال انجام است و عملیات آوار برداری هم وارد فاز عملیاتی شده است.

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور در ادامه به هموطنانی که قصد کمک به زلزله زدگان را دارند، توصیه کرد: از آوردن کمک‌های نقدی و غیرنقدی خود خودداری کنید، چرا که این امر باعث ایجاد ترافیک در مسیرهای استان کرمانشاه می‌شود و همین موضوع امدادرسانی به آسیب‌دیدگان زلزله را سخت تر می‌کند.لذا بهتر است هموطنان کمک‌های غیرنقدی خود را به پایگاه‌های هلال احمر تحویل دهند و در صورتی که تصمیم به ارائه کمک نقدی دارند به شماره حساب 99999 در نزد تمامی بانک ها کمک خود را واریز کنند.

سعیدی بیان کرد: نیاز اصلی مردم زلزله زده استان کرمانشاه نایلون، وسائل گرمایشی، پتو، شیر خشک برای شیرخواران و موکت است.

وی در پایان گفت:‌ مشکل کمبود آب آشامیدنی نداریم و برای تهیه سرویس بهداشتی سیار نیز پیش‌بینی‌های لازم صورت گرفته است، ضمن اینکه ساکنان مناطق زلزله زده می‌توانند از ساختمان های تخریب نشده استفاده کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار