کشته شدن چهار تروریست در درگیری با نیرو‌های ارتش بورکینافاسو

منابع امنیتی بورکینافاسو اعلام کردند چهار مهاجم در حمله علیه یک واحد نظامی که در حال گشتزنی در شمال این کشور در نزدیکی مرز مالی بود، کشته شدند.

کشته شدن چهار تروریست در درگیری با نیرو‌های ارتش بورکینافاسوبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، منابع امنیتی بورکینافاسو اعلام کردند چهار مهاجم روز پنجشنبه در حمله علیه یک واحد نظامی که در حال گشتزنی در آریل، منطقه ای در شمال بورکینافاسو در نزدیکی مرز مالی بود، کشته شدند.

یک افسر ارتش بورکینافاسو که خواست نامش فاش نشود، اعلام کرد «چهار نفر که هویت آنها هنوز مشخص نشده است، بعد از ظهر پنجشنبه در درگیری با یک واحد گشتی متعلق به یک گروهان نظامی در ناسومبو کشته شدند». این افسر ارتش در گفتگو با خبرگزاری فرانسه با اشاره به «خسارت های مادی» وارد شده به خودروهای ارتشی افزود «پنج نظامی نیز در این درگیری به شدت زخمی شدند». وی همچنین خاطر نشان کرد «مهاجمان به طرف واحد گشتی که در عبور از منطقه آریل بودند، تیراندازی کردند» که به «واکنش متقابل» واحد گشتزنی نیروهای دفاعی و امنیتی منجر شد که «چندین ساعت» به طول انجامید.

یک منبع امنیتی دیگر که از واگادوگو، پایتخت بورکینافاسو با خبرگزاری فرانسه تماس گرفته بود، گفت مقدار زیادی اسلحه و مهمات متعلق به مهاجمان نیز به دست نظامیان ارتش توقیف شده است. بر اساس آماری که این افسر ارتش اعلام کرد، شمال بورکینافاسو در مرز مالی و نیجر از سه ماهه نخست سال 2015 صحنه حملات گروه های افراطی بوده است که تاکنون در 80 مورد حمله حدود 133 نفر کشته شده اند.

 

انتهای پیام/

4 مهاجم در درگیری با نیروهای ارتش بورکینافاسو کشته شدند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار