تاکید انگلیس بر پایبندی این کشور به برجام

وزارت خارجه انگلیس اعلام کرد این کشور به برجام پایبند است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ وزارت خارجه انگلیس در توئیتی اعلام کرد این کشور به توافقنامه هسته‌ای ایران پایبند می‌ماند.

تاکید انگلیس بر پایبندی این کشور به برجام

پایگاه اینترنتی دولت انگلیس نیز گزارش داد، وزیر امور خارجه این کشور به واشنگتن سفر کرده است تا در خصوص اهمیت توافق هسته‌ای ایران با مقامات کنگره آمریکا دیدار و گفتگو داشته باشد.

بوریس جانسون، وزیر خارجه انگلیس در نخستین سفر خود به واشنگتن پس از اینکه دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا توافق هسته‌ای ایران را تایید نکرد، با رهبران هر دو حزب جمهوری خواه و دموکرات در کنگره آمریکا دیدار و گفتگو خواهد داشت.

این در حالی است که بوریس جانسون در بدو ورود به واشنگتن در جمع خبرنگاران حضور یافت و به پرسش‌های آنان پاسخ داد.

جانسون درباره برجام گفت:کاری که من در اینجا انجام می‌دهم این است که تلاش می‌کنم اطمینان حاصل کنم توافقنامه هسته‌ای ایران همچنان کار می‌کند، این موضوع (برجام) یکی از بزرگترین پیروزی‌های دیپلماسی در بیست و اندی سال گذشته است. مذاکره درباره این توافقنامه وقت زیادی گرفته است.

جانسون مدعی شد: کاری که این توافقنامه می‌کند این است که در ازای همکاری اقتصادی، جلوی دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای را می‌گیرد.کاری که ما تلاش می‌کنیم انجام دهیم این است که با دوستان آمریکایی خود کار کنیم تا راه‌هایی را برای محافظت از اصل توافقنامه بیابیم درحالیکه همزمان کار‌هایی بکنیم که ایران را در منطقه محدود کنیم. این کاری است که ما می‌خواهیم انجام دهیم. اگر بخواهم منصف باشم باید بگویم که حمایت زیادی از رویکرد ما وجود دارد.

انتهای پیام/

سفر بوریس جانسون به آمریکا برای مذاکره درباره برجام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار