ساعی در صحن قرائت کرد؛

گزارش کمیسیون اجتماعی درباره سوال ملی و مشترک نمایندگان از ربیعی

سخنگوی کمیسیون اجتماعی گزارش سوال ملی و مشترک نمایندگان مجلس از وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی را در مجلس قرائت کرد.

گزارش کمیسیون اجتماعی درباره سوال ملی و مشترک نمایندگان از ربیعیبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، زهرا ساعی سخنگوی کمیسیون اجتماعی در صحن علنی امروز چهارشنبه(10‌آبان ماه) گزارش کمیسیون اجتماعی درباره سوال ملی و مشترک آقایان محمدرضا صباغیان، محمدجواد ابطحی و حبیب‌الله دهمره را از وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به شرح زیر قرائت کرد.

در خلاصه سوال این طور ذکر شده است؛ چرا در مقابل اخراج اعضای شوراهای کارگری توسط کارفرمایان علی رغم انتظارات به حق جامعه کارگزاری از طرف ادارات کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اقدام موثری صورت نمی‌گیرد؟

براساس بررسی این کمیسیون مشخص شد؛ در اجرای ماده 209 آیین نامه داخلی مجلس و در پاسخ به نامه شماره 774.6228 مورخ 2اردیبهشت ماه سال 1396 هیئت رئیسه مجلس به استحضار می‌رساند:

سوال مشترک مذکور در دستور هفتگی مورخ 13 تیر ماه سال 96 با حضور طرفین سوال در این کمیسیون مورد بحث و بررسی قرار گرفت و طی آن صباغیان به عنوان نماینده منتخب سوال کنندگان اظهار کرد که تعدادی از کارگران که برای احقاق حقوق کارگری خود و قانونی خود اقدام به تشکیل شوراهای کارگری می‌نمایند و یا نماینده کارگران یا عضو خانه کارگر می‌شوند با کوچک‌ترین اعتراض از سوی کارفرمایان مورد بی‌مهری قرار گرفته که در مواردی هم متأسفانه شاهد اخراج آ‌نها هستیم.

سوال کننده سپس به برخورد ناموجه ادارات کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی به این موضوع اشاره کرد و آن را نوعی بی‌مهری نامید که موجب تجری کارفرمایان به استمرار نقض حقوق کارگران و اخراج آ‌نها از کارگاه‌ها می‌شود.

صباغیان، استان یزد را شاهد چندین مورد از این قبیل برخوردها دانست و از وزیر به عنوان مسئول این اتفاقات پاسخ خواست که ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مقام ادای پاسخ هرگونه اقدام علیه منافع کارگران را امری محکوم دانست و اطمینان داد که موارد را دقیقا بررسی و نتیجه نهایی را به سوال کنندگان ارائه کند.

این کمیسیون با توجه به عدم اغنای سوال کنندگان از پاسخ وزیر گزارش حاضر را طبق ماده 209 آیین نامه داخلی جهت اعلام وصول در اولین جلسه صحن علنی مجلس به هیئت رئیسه با قید ملی بودن قلمرو تقدیم کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار