کارمند‌های رویایی و خیال باف موفق‌تر از دیگران می‌شوند

اگر در زمان انجام کار‌های اداری به رویا فرو می‌روید ،فردی موفق و خلاق درکار نسبت به سایر همکاران خود هستید.

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان؛  پژوهش‌های جدید نشان داده است که استراحت دادن به ذهن در زمان انجام کار‌ها و خیال بافی‌های مثبت و انگیزه بخش می‌تواند سبب کارآمدی در کار و گرفتن تصمیم‌های هوشمندانه شود.

افرادی که به ذهن خود استراحت می‌دهند و رویابینی‌های مثبت دارند مغز سالم تری دارند و ارتباط بین نورون‌های مغز آن‌ها بیشتر می‌شود در نتیجه ذهن پویا و باهوش تری دارند.

این یافته‌ها حاصل پژوهش دانشمندان موسسه فناوری جورجیا برگروهی از داوطلبان و بررسی رابطه خلاقیت ذهنی با رویابینی و خیال بافی در زمان بیداری است.

کارمند‌های رویایی و خیال باف موفق‌تر از واقع بین‌ها می‌شوند
کارشناسان امیدوار هستند از نتیجه این پژوهش به راهکار‌های جدیدی برای افزایش خلاقیت و قدرت یادگیری درافراد دست یابند.

محققان دراین پژوهش مغز حدود ۱۰۰ داوطلب را در زمان استراحت و فکر کردن به رویا‌های مثبت با دستگاه تصویربرداری سی تی اسکن مورد بررسی قرارداده و دریافتند در زمان مثبت اندیشی و استراحت ذهنی بازه مغزی افزایش می‌یابد.

کارمند‌های رویایی و خیال باف موفق‌تر از واقع بین‌ها می‌شوند
با وجود مفید بودن رویا بینی در زمان بیداری، اما کارشناسان توصیه می‌کنند افراد بازه‌های زمانی استانداری را صرف رویا پردازی کنند، زیرا پرداختن بیش از حد به رویا پردازی در زمان بیداری نیز سبب عقب ماندن از جریان کار و تمرکز می‌شود.

کارمند‌های رویایی و خیال باف موفق‌تر از واقع بین‌ها می‌شوند
بهترین زمان برای رویا پردازی در زمان صرف ناهار، نوشیدن چای یا قدم زدن در محوطه محل کار است، در زمان مطالعه و انجام کارهای پیچیده ذهنی نیز بازه های کوتاه چند دقیقه ای استراحت دادن به ذهن و فکر کردن به مواردی که شما را شاد می کند نیز می تواند سبب افزایش تمرکز و بازده ذهنی شود.

کارمند‌های رویایی و خیال باف موفق‌تر از واقع بین‌ها می‌شوند

کارشناسان توصیه می کنند در این بازه های زمانی استراحت ذهنی از انجام کارهایی چون صحبت با تلفن همراه یا گفتگو با دیگران خودداری کنید و اجازه دهید ذهن آرام شود؛ گوش دادن به موسیقی آرام و ملایم نیز دراین زمان می تواند بسیار مفید باشد.


منبع:Dailymail
انتهای پیام/

رویاپردازی به افزایش خلاقیت کمک می‌کند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار