۱.۲ تریلیون دلار هزینه نوسازی زرادخانه هسته‌ای آمریکا در ۳۰ سال آینده

هزینه نوسازی زرادخانه هسته‌ای آمریکا و محافظت از آن در ۳۰ سال آینده یک هزار و ۲۰۰ میلیارد دلار برآورد شده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از رویترز، هزینه نوسازی و حفاظت از زرادخانه هسته ای آمریکا در 30 سال آینده بیش از یک هزار و 200 میلیارد دلار خواهد بود. بر اساس گزارش روز سه‎شنبه «دفتر بودجه کنگره»، برنامه های کنونی برای نوسازی هواپیماها و کشتی های قدیمی و سیلوهای موشکی که زرادخانه هسته ای آمریکا را تشکیل می دهند، چیزی بالغ بر 50 درصد بیشتر از آن خواهد بود که آمریکا فقط از تجهیزات فعلی خود محافظت کند.

بر اساس این گزارش، هزینه های نوسازی از 29 میلیارد دلار در سال 2017 به 47 میلیارد دلار در سال 2027 افزایش خواهد یافت. و در اوایل سال 2030 به بعد هم هر ساله با حدود 50 میلیارد دلار افزایش همراه خواهد بود.

گزارش دفتر بودجه کنگره، اقدامات دولت باراک اوباما، رئیس جمهور سابق آمریکا را هم برای نوسازی زرادخانه هسته ای مورد بررسی قرار داد.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در ماه ژانویه از «جیمز متیس»، وزیر دفاع آمریکا خواست که بررسی هایی را روی زرادخانه هسته ای آمریکا انجام دهد. نتیجه این بررسی ها در ماه های آتی منتشر خواهد شد. آدام اسمیت، عضو کمیته خدمات مسلح مجلس نمایندگان آمریکا اعلام کرد: «کنگره هنوز مشخص نکرده است که قرار است هزینه نوسازی و حفاظت از زرادخانه هسته ای آمریکا از چه طریقی فراهم شود.»

دونالد ترامپ پیشتر اعلام کرده است که می خواهد اطمینان حاصل کند که زرادخانه هسته ای آمریکا در صدر برنامه ها قرار دارد. پیش از این مقامات آمریکا اعلام کرده بودند که این کشور در نوسازی زرادخانه هسته ای خود از روسیه عقب مانده است. «پل سلوا»، معاون رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا در ماه اوت اعلام کرد معتقد است مسکو دو سوم راه را برای نوسازی زرادخانه هسته ای اش طی کرده است.

پیش از این هم سه مقام آمریکایی که در نشست ماه ژوئیه با دونالد ترامپ و مقامات امنیتی حضور داشتند اعلام کردند که رئیس جمهور آمریکا خواستار توسعه شدید زرادخانه هسته ای آمریکاست. این اظهارات در بحبوحه تشدید تنش‌ها میان پیونگ یانگ و واشنگتن بیان شد. هم اکنون هم آزمایش های هسته ای و موشکی کره شمالی و لفاظی ها و تهدیدهای دونالد ترامپ علیه پیونگ یانگ روابط دو کشور را تیره تر از قبل کرده است.


انتهای پیام/

تعیین هزینه نوسازی زرادخانه هسته‌ای آمریکا در ۳۰ سال آتی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار