آلمان استقلال کاتالونیا را به رسمیت نمی‌شناسد

سخنگوی دولت آلمان اعلام کرد استقلال کاتالونیا خلاف تمامیت ارضی اسپانیا است و برلین آن را به رسمیت نمی‌شناسد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه؛ «اشتفن سیبرت»، سخنگوی دولت آلمان، در یک پست رسمی توییتری اعلام کرد: دولت فدرال آلمان، اعلام استقلال کاتالونیا را به رسمیت نمی شناسد. حاکمیت و تمامیت ارضی اسپانیا همیشه پابرجا و خلل ناپذیر است. ما امیدواریم این مشکل با استفاده از تمامی فرصت های برگزاری مذاکره برطرف شده و تنش ها از میان برود.

بحران در کاتالونیا پس از آن شدت گرفت که قانونگذاران در پارلمان کاتالان رای به استقلال این ناحیه دادند و مادرید نیز در واکنش به آن، با اجرایی کردن ماده 155 قانون اساسی، خودمختاری کاتالونیا را لغو کرد. مجلس اسپانیا همچنین خواستار اخراج رئیس دولت منطقه ای کاتالونیا و وزرای آن شد.

نخست‌ وزیر اسپانیا، کابینه و پارلمان منطقه خودمختار کاتالونیا را منحل کرد و خواستار برگزاری انتخابات فوری منطقه ‌ای در تاریخ ۲۱ دسامبر شد. وی اسپانیا رئیس پلیس منطقه کاتالونیا را نیز اخراج کرد.

اظهارات سخنگوی دولت آلمان، تکرار صحبت های اخیر «دونالد توسک»، رئیس شورای اروپا، است که طرف های درگیر در اسپانیا را به آرامش دعوت کرده و خواستار انجام مذاکره میان آن‌ها شده بود.

اتحادیه اروپا و اعضای آن با قاطعیت از مادرید حمایت و مخالفت خود را با همه پرسی اول اکتبر استقلال کاتالونیا اعلام کرده اند.

«سیبرت» اعلام کرد آلمان با نگرانی پیگیر آخرین تحولات در اسپانیا خواهد بود.

 

انتهای پیام/

رد اعلام استقلال کاتالونیا از سوی آلمان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار