اجرای طرح هادی در 500 روستای آذربایجان غربی

مدیرکل بنیاد مسکن استان:طرح هادی به منظور توسعه و عمران زیربنایی روستاها و کاهش مهاجرت به شهرها در 500 روستای آذربایجان غربی اجرایی شده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد،مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان غربی گفت:طرح هادی با هدف توسعه روستاها در 500 روستای استان اجرایی شده است.

محمود بدلی ضمن اشاره به اهمیت توسعه زیربنایی  روستاهای مرزی افزود:مرزنشینان در  24 روستای مرزی آذربایجان غربی تا کنون ، از خدمات این  طرح بهره مند شده اند.

 وی ادامه داد: : امسال هنوز اعتبار لازم برای اجرای این طرح ابلاغ نشده ولی در صورت ابلاغ تا پایان سال جاری ،در 50 روستای دیگر طرح هادی اجرا خواهد شد.

بدلی اجرای سنگ فرش و آسفالت، احداث پیاده راه و اصلاح شبکه معابر، احداث سیل بند، آماده سازی اراضی پیش بینی شده برای گسترش روستا و تکمیل شبکه دفع فاضلاب را از اقداماتی عنوان کرد که در قالب طرح هادی در روستاهای بالای 20 خانوار انجام شده است.

مدیر کل بنیاد مسکن استان اظهار داشت: 2 هزار و 165 روستای بالای 20 خانوار در آذربایجان غربی وجود دارد که ساماندهی و اصلاح بافت موجود، نحوه استفاده از زمین برای عملکرد های مختلف از جمله مسکونی، تولیدی، تجاری و کشاورزی، ساماندهی تاسیسات عمومی روستایی، برای روستاهای واجد شرایط انجام می گیرد.

بدلی همچنین گفت:در سال های گذشته بیش از 400 میلیارد ریال اعتبار در استان برای تحقق اهداف طرح هادی اختصاص یافته بود که با توجه به نیاز توسعه روستاها امیدواریم این رقم امسال با افزایش یابد.

 

 انتهای پیام/خ

 

 

اجرای طرح هادی در 500 روستای آذربایجان غربی

 

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.