اعطا خبر داد

رسیدگی به ایمنی بلندمرتبه سازی‌ها در دستور کار جلسه آتی شورا

سخنگوی شورای پنجم شهر تهران گفت: طرح دو فوریتی رسیدگی به ایمن سازی بلند مرتبه سازی‌ها در پایان جلسه امروز شورا به صورت ٢ فوریتی ارائه و در دستور کار جلسه آتی شورا قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علی اعطا عضو شورای اسلامی شهر تهران در نشست خبری که امروز(یکشنبه) برگزار شد، در حضور اصحاب رسانه اظهار کرد: طرح ٢ فوریتی الزام شهرداری تهران به ارائه لایحه برنامه عملیاتی ایمن سازی ساختمان‌های ناایمن شهر تهران اعم از مسکونی و غیر مسکونی و رفع خطر احتمالی از آن‌ها در دستور کار جلسه آینده شورای شهر قرار گرفت.

اعطا با اشاره به سیزدهمین جلسه صحن شورا گفت: طرحی که در جلسه پیشین کلیات آن تصویب شده بود، امروز به طور مفصل مورد بحث و بررسی قرار گرفت و در نهایت با اعمال تغییراتی در متن آن با رای اعضای شورا تصویب شد.

وی افزود: این طرح به بند 6 قانون ماده 55 شهرداری‌ها اشاره دارد که بحث ما در رابطه با واگذاری املاک و اراضی شهرداری به صورت حق بهره‌برداری، رایگان و یا شرایط معین بود و اشاره به بخشی از واگذاری‌های عام‌المنفعه دارد که ما آن را مطرح کردیم و طرح این موضوع برای ساماندهی و کمک شهرداری به موسسات خدماتی، فرهنگی و عام‌المنفعه بود و لذا چون بعضی از این واگذاری‌ها علی‌رغم اینکه به عنوان فعالیت عام‌المنفعه در اختیار افراد گذاشته شده بود به صورتی دیگر استفاده می‌شد و ما آن را مورد بررسی قرار دادیم.

سخنگوی شورای پنجم شهر تهران افزود: تمام واگذاری‌های مغایر با این مصوبه از سال 78 تاکنون احصا و به شورا ارجاع داده خواهد شد.

اعطا در رابطه با تبصره بودجه این مصوبه ابراز داشت: بیش از این مواردی که گفته شد موردهایی وجود داشت که علاوه بر در اختیار گذاشتن ملک، ردیف بودجه هم به آن‌ها اختصاص داده شده است.

وی ادامه داد: موردی هم وجود داشت که در طرح اولیه نبود و توسط یکی از اعضا مطرح شد و آن هم در رابطه با این موضوع است که مزایده‌ها و معاملات شهرداری که جنبه تجاری دارد، مشمول این مصوبه نخواهد شد.

اعطا عنوان کرد: طرح تحقیق و تفحص از موسسه همشهری در دستور کار شورا قرار خواهد گرفت. ما لازم دیدیم عملکرد موسسه همشهری را با توجه به اینکه ارزیابی در خصوص آن انجام نشده است، از سال 84 تا 96 بررسی و کارنامه آن را شفاف کنیم تا نظام پرداخت دستمزد به مدیران اصلی و میانی این موسسه روشن شود.

سخنگوی شورای شهر تهران با ذکر هفت محور در بحث تحقیق و تفحص گفت: در این طرح پیشنهادی بررسی میزان اثربخشی نشریات در جامعه هدف، بررسی دلایل‌ استخدام‌های فوری در سال 95، بخش‌آگاهی‌های موسسه، نظام توزیع که مشخصا قرارداد و کمیت‌‌ آن به چه ترتیب بوده است، چاپخانه و نحوه هزینه کردن آن، تراز مالی و مسائل مربوط به آن و ساز و کار و مکانیزم در رابطه با تعیین حقوق و دستمزد مدیران موسسه ارائه شده که این طرح به صورت عادی و با امضای هشت نفر از اعضا به هیئت رئیسه تقدیم شده است.

وی از طرح دو فوریتی الزام شهرداری تهران به ایمن کردن ساختمان های بلندمرتبه شهر تهران خبر داد و افزود: طرح الزام شهرداری تهران به ارائه لایحه برنامه عملیاتی ایمن‌سازی ساختمان‌های ناایمن و بلند مرتبه‌سازی‌های شهر تهران اعم از مسکونی و غیرمسکونی تا 18 امضا و با قید دو فوریتی بعد از جلسه امروز در اختیار هیئت رئیسه قرار گرفت.

اعطا اضافه کرد: در شهر تهران ساختمان‌های قدیمی داریم که اطلاعاتی از ایمنی‌ها آن‌ها در دست نیست و لذا برای اینکه از یک نقطه به صورت گام به گام به بررسی ایمنی این ساختمان‌ها بپردازیم، اولویت را بر ساختمان‌های بلندمرتبه‌ قرار دادیم.

اعطا با اشاره به دو پیشنهاد در این طرح گفت: در یک بازه زمانی دو ماهه شهرداری تهران باید یک گزارش از وضع موجود ساختمان‌های بلند مرتبه در سطح شهر ارائه دهد و همچنین در یک بازه معین که فعلا سه ماهه تعیین شده، شهرداری موظف به ارائه لایحه برنامه عملیاتی ایمن‌سازی و رفع خطر احتمالی خواهد شد.

عضو شورای شهر پنجم تهران با اشاره به بستر قانونی این طرح بیان کرد: طبق مصوبه یازده بندی شورای عالی شهرسازی در تاریخ 18/12/95 که با توجه به حادثه پلاسکو وضع شده است، در راستای همین مصوبه طرح پیشنهادی مطرح می‌شود و همچنین در قانون شهرداری‌ها ایمن‌سازی ساختمان‌ها از وظایف اصلی شهرداری ذکر شده است.

وی در ادامه با اشاره به اصلاحیه مصوبه تقسیط و چگونگی اخذ مطالبات شهرداری تهران ابراز کرد: این طرح درخواست شهرداری بود که با قید دو فوریت مطرح شد و رای نیاورد و در دستور کار کمیسیون برنامه و بودجه قرار گرفت تا بعدا به صحن شورا بیاید.

سخنگوی شورای شهر تهران در پاسخ به سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان در رابطه با توقف فعالیت نشریات موسسه همشهری و تکلیف کارکنان آن اظهار داشت: ما در مورد تعدیل نیرو صحبتی نکردیم و صرفا طرح پیشنهادی در رابطه با تحقیق و تفحص است و این که به طور مشخص در همشهری چه اتفاقی می‌افتد به حوزه اجرایی و شهرداری مربوط می‌شود.

اعطا در پاسخ به دومین سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان پیرامون طول کشیدن مصوبه واگذاری املاک و اراضی شهرداری و هیاهوی رخ داده در دو جلسه صحن شورا اظهار کرد: این طرح به کمیسیون نظارت و حقوقی ارجاع و در دو جلسه راجع به آن بحث شده بود و اعتراض بعضی از اعضای شورا در مورد عدم ارجاع این طرح به سایر کمیسیون‌ها ابهام دیگری بود که برای اعضای شورا و معاون مالی شهردار وجود داشت و همچنین ابهام دیگری در رابطه با تفکیک بین فعالیت‌های عام‌المنفعه و تجاری بود که درباره آن صحبت و مسئله حل شد.

وی افزود: به نظر من وقتی موضوعی پایه‌ای و ریشه ای مطرح می‌شود، طبیعی است که چالشی و مفصل روی آن بحث صورت گیرد و وقتی می‌پذیریم که کارها پارلمانی انجام شود، حتما این مسائل را به دنبال خود خواهد داشت.

سخنگوی شورای شهر تهران در پاسخ به سومین سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان در مورد برنامه شورای پنجم شهر تهران برای وضعیت نابسامان ساختمان‌های آموزشی فرسوده اعم از مدارس و دانشگاه‌ها در تهران بیان کرد: موضوع ایمنی ساختمان‌ها به ویژه مراکز آموزشی بسیار مهم است و لذا در همین راستا ما برای شروع کار اولویت را به بلندمرتبه‌ها که ساختمان‌های 12 طبقه به بالا را شامل می‌شود، اختصاص دادیم که بیشترین آسیب در حوزه ساختمان‌ها مربوط به همین بخش و تاسیسات نامناسب آن می‌شود و لذا در جلسه امروز یکی از اعضا نیز مطرح کرد که این طرح پیشنهادی را اصلاح کنیم و گام به گام به سمت ایمن‌سازی ساختمان‌های قدیمی و فرسوده پیش رویم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۲ ۲۴ مهر ۱۳۹۶
ااقای شهردار! قالیباف اصول گرا سوار موتور میشد سر صحنه قبلز همه حاضر میشد ! مبارزه میکرد برای رفاه مردم تهران؛
آخرین اخبار