هاشمی در صحن علنی شورای شهر تهران:

مواضع غیرمنطقی دولت آمریکا برای ایران فرصت است

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: مواضع و رفتارهای غیراصولی و غیرمنطقی ترامپ فرصتی برای وحدت ملی و توسعه روابط بین‌الملل ایران است.

مواضع غیرمنطقی دولت آمریکا برای ایران فرصت استبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران در سیزدهمین جلسه رسمی شورا که امروز(یکشنبه) به صورت فوق‌العاده برگزار شد، در نطق پیش از دستور خود متنی را که از پیش در واکنش به سخنان سخیف ترامپ آمده کرده بود قرائت کرد.

هاشمی بیان کرد: رفتارهای غیراصولی و غیرمنطقی ترامپ، فرصتی برای وحدت ملی است و توسعه روابط بین‌الملل را برای جمهوری اسلامی ایران بیش از گذشته پیش آورد.

وی ادامه داد: معمولا روسای جمهور آمریکا از توهین و افترا نسبت به یک کشور خاص برای تحت‌الشعاع قرار دادن مشکلات داخلی خود استفاده می‌کنند، اما این بار محکم بودن و جنبه بین‌المللی توافق چند جانبه برجام باعث شد تا بیشترین انتقادها از انظار عمومی جهان به خود آمریکا بازگردد و حتی در حزب جمهوری‌خواه، آمریکا از حداقل حمایت‌ها برخوردار باشد.

رئیس شورای شهر تهران افزود: این مواضع شتابزده ترامپ و دولت آمریکا برای ایران فرصتی ایجاد کرد و تمام کشورهای ذی‌ربط توافق‌نامه، طرف ایران را گرفتند.

هاشمی اضافه کرد: اگر 5 سال گذشته را ببینیم ابتکار دولت روحانی و حمایت مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی باعث شد تا این فرصت در برابر مستکبران جهانی همچون آمریکا برای ایران به دست بیاید. در سال‌های گذشته شاهد بودیم کشورهای مختلفی حتی روسیه و چین در مقابل ایران بودند، اما امروز در کنار جمهوری اسلامی ایران قرار دارند و آمریکا به سمت انزوا در مجامع بین‌المللی حرکت می‌کند.

وی با تقدیر از مواضع وزیر خارجه و رئیس جمهور ایران ابراز داشت: همان گونه که امام خمینی (ره) در پایان جنگ تحمیلی با قبول قطع‌نامه، صدام را منزوی کردند، مقام معظم رهبری نیز با حمایت از مذاکره کنندگان زمینه‌ساز شکست تحریم‌های جهانی شدند و توطئه را به خود دشمنان بازگرداندند.

رئیس شورای شهر تهران با تاکید بر وحدت و دعوت جناح های سیاسی و رسانه‌ها به پرهیز از دامن زدن به اختلافات ادامه داد: امروز بیش از هر زمان دیگری نیاز به وحدت و همدلی داریم و اکنون که ترامپ با اقدامی نسنجیده به ملت و تمدن ایرانی توهین کرده و عبارت مجعول خلیج عربی را در مورد خلیج همیشه فارس به کار برده است، حتی گروه‌های اپوزیسیونی که ذره‌ای عشق به ایران در دل آن‌ها باقی مانده است با ملت ایران یک صدا و همسو شدند. بنابراین بهتر است این فرصت بزرگ جهت تعمیق وحدت ملی و یکپارچکی در برابر زیاده‌خواهی و زورگویی‌های نظام سلطه جهانی را قدر دانسته و از مواضعی که بوی تفرقه و اختلاف از آن به مشام می‌رسد، بپرهیزیم.

وی در ادامه با تذکری به شهرداری عنوان کرد: به مناسبت روز جهانی نابینایان (عصای سفید) به شهرداری توصیه می‌کنم اجرای قانون بهزیستی را جدی بگیرند تا زمینه‌ساز اجرای سایر قوانین شود.

رئیس شورای شهر همچنین در واکنش به تعلیق یکی از اعضای زرتشتی شورای اسلامی شهر یزد، اظهار کرد: امیدوارم با توجه به فضای وحدت‌آفرین حال حاضر کشور، به زودی شاهدی رفع تعلیق این عضو شورای اسلامی شهر یزد باشیم.

انتهای پیام/

واکنش هاشمی به اظهارات سخیف دونالد ترامپ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار