کاهش ۶ درصدی کشته شدگان حوادث رانندگی در مازندران

کشته شدگان حوادث رانندگی در مازندران ۶ ماه نخست امسال ۶ درصد کاهش یافت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، سردار سید محمود میرفیضی فرمانده انتظامی مازندران با اشاره به کاهش ۶ درصدی تلفات حوادث رانندگی در استان، گفت: عامل انسانی بیشترین نقش را در حوادث رانندگی دارد.

وی افزود: مازندران رتبه دوم کاهش تصادفات جاده‌ای را در کشور دارد.

فرمانده انتظامی مازندران با اشاره به اینکه میانگین فوت شدگان تصادفات ۳۸ سال است، گفت:: ۷۷ درصد قربانیان تصادفات در استان مرد و ما بقی زن بودند.

سردار میرفیضی پایبندی به قانون را الزامی دانست و افزود: از سال ۷۷ تاکنون در کشور بیش از ۴۵۹ هزار نفر براثر تصادف جان خود را از دست دادند و بیش از چهار میلیون نفر مصدوم و معلول شدند که بر اساس این آمار روزانه در سطح کشور ۴۳ نفر در حوادث رانندگی فوت می‌کنند و این آمار در مازندران روزانه دو نفر است.

وی گفت: درصد بالایی از تخت‌های بیمارستانی به مصدومان حوادث تصادفات اختصاص دارد و این امر می‌طلبد که تلاش ویژه‌ای برای کاهش تصادف جاده‌ای داشته باشیم.

سردار میرفیضی، افزود: آمار تصادفات جاده‌ای از ۲۸ هزار نفر طی چند سال گذشته به ۱۶ هزار نفر در سال گذشته رسیده است و می‌توان با برنامه ریزی این شمار را کمتر کرد.

فرمانده انتظامی مازندران، گفت: تولید امنیت یک موضوع چند وجهی است و هردستگاهی در ایجاد آن سهم دارد و افزایش اعتماد و مشارکت سبب کاهش حوادث و مصدومان خواهد شد.

وی تاکید کرد: خروجی‌ها در برخی آموزشگاه‌های رانندگی کیفی نیست و باید در صدور گواهینامه دقت کافی صورت گیرد و افزایش مهارت افزایی در آموزشگاه‌ها باید مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام/آ

کاهش تلفات جاده‌ای در مازندران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار