بطحایی خبر داد

راه اندازی مرکز کنترل سفر‌های دانش آموزی/ قرار گرفتن آموزش مهارت‌ها در متن دروس مدارس

وزیر آموزش و پرورش گفت: تمام اردو‌های مدارس را با شروع به کار مرکز کنترل سفر‌های دانش آموزی از هفته آینده رصد می کنیم.

راه اندازی مرکز کنترل سفر‌های دانش آموزی/ قرار گرفتن آموزش مهارت‌ها در متن دروس مدارسبه گزارش خبرنگارحوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش در همایش ملی طلایه داران فرهنگ و ترافیک اظهار کرد: یکی از مهمترین و اصلی‌ترین وظایف وزارت آموزش پرورش که متاسفانه هنوز با اشکالات اساسی همراه است تقویت مهارت‌های مورد نیاز برای دانش آموزان است.

بطحایی با بیان اینکه امروز لازم است مهارت‌های حفاظت از خودمان در برابر تهدیدات موجود در جامعه را بیاموزیم، ادامه داد: آموزش این مهارت‌ها برای فرزندان لازم و ضروری است، بچه‌ها در مدرسه باید یاد بگیرند چگونه در مقابل خطراتی که جسم و روح و افکار آنها را تهدید می‌کند آسیب نبینند و یا بتوانند این آسیب‌ها را کاهش دهند.

وی افزود: شاید یکی از مهمترین تفاوت‌ کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه ارتقا آموزش‌هایی است که صدمات ناشی از پیامدهای اجتماعی را کاهش می‌دهد و این آموزش‌ها معمولا در مدارس آموخته می‌شود.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: امروزه با توسعه سفرهای شهری و بین‌شهری رعایت نکات ایمنی در کاهش آسیب‌ها بسیار موثر است بنابراین نقش انسانی در تلفات رانندگی حائز اهمیت است که آموزش نیروی انسانی و تقویت مهارت‌ها قطعا می‌تواند به کاهش صدمات و تلفات سوانح رانندگی منجر شود.

بطحایی افزود: وزارت آموزش و پرورش این آمادگی را دارد که مشارکت جدی در تقویت مهارت‌ها داشته باشد تا بتواند سهم قابل توجهی در کاهش سوانح رانندگی که هر روز ده‌ها نفر جان خود را و صدها نفر سلامت خود را از دست می‌دهند، داشته باشد.

وی ادامه داد: همکاران من در وزارت آموزش و پرورش، نیروی پلیس و همه دستگاه‌های ذیربط باید کمک کنند تا بتوانیم نرخ تصادفات را که برازنده جامعه ما نیست، کاهش دهیم و راه دیگری غیر از این نداریم که طرح هایی مثل همیار پلیس را ارتقا بدهیم.

وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد اگر این آموزش‌ها مرتب و دقیق انجام شود شاهد کاهش 50 درصدی سوانح و تصادفات خواهیم بود.

وی با اشاره به رویکرد آموزش و پرورش نسبت به آموزش مهارت‌ها بیان کرد: ما در وزارت آموزش وپرورش بسترها را فراهم کردیم و از حیث زمان آموزش در حال تلاش هستیم تا آموزش مهارت‌ها به متن دروس آموزشی وارد شده و شکل رسمی به خود گیرد.

بطحایی ادامه داد: یک برنامه تعاملی اختصاصی در بستر اینترنت جهت آموزش ویژه برای مربیان، والدین و خود دانش‌آموزان تدوین شده است و به صورت هفتگی توسط مربیان متخصص آموزش‌های لازم را ارائه خواهیم داد.

وزیر آموزش و پرورش در رابطه با اردوهای دانش‌آموزی بیان کرد: از هفته آینده مرکز کنترل سفرهای دانش‌آموزی به صورت 24 ساعته تمامی سفرها و اردوهای دانش‌آموزی را رصد می‌کند و نکات لازم را هشدار می‌دهد و به محض اینکه تهدید و خطری برای دانش‌آموزان وجود داشته باشد، سفر را متوقف می‌کند.

بطحایی تاکید کرد:ارتقاء فرهنگ ترافیک و کاهش سوانح دلخراش رانندگی یک ماموریت ملی برای همه دستگاه‌های مربوطه است و بدون مشارکت همه جانبه نتیجه‌ای در بر نخواهد داشت، از این رو همه باید به طور موثر در این ماموریت سهم خود را ایفا کنند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار