روستا نشینی حدود یک چهارم جمعیت استان مرکزی

حدود ۲۴ درصد جمعیت استان مرکزی در روستا زندگی می‌کنند.

  فائض پور مدیر کل دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری مرکزی درگفتگو با گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛ با بیان اینکه پانزدهم مهرماه بعنوان روز ملی روستا در تقویم ثبت شده است گفت: تعداد روستا‌های دارای سکنه استان مرکزی بر اساس آخرین اطلاعات هزارو ۱۲۰ روستا و آبادی و میزان جمعیت روستا‌های این استان تعداد ۳۳۷ هزار و ۴۸۰ نفر است.

فائض پور با اشاره به اینکه در شش ماه ابتدای امسال با پرداخت تسهیلات از سوی بانک‌های عامل سینا پست بانک و صندوق کارآفرینی امید تعداد تقریبی ۳۰۰ شغل ایجاد شده است افزود: میزان تسهیلات پرداخت شده تاکنون از سوی بانک‌های عامل در قالب سرمایه ایجادی و سرمایه در گردش مبلغ ۱۱ میلیارد تومان می‌باشد و مبلغ تقریبی ۸ میلیارد تومان دیگر نیز در نوبت پرداخت است.

وی اضافه کرد: ۵۰ درصد این اشتغال‌ها است توسط دستگاه‌های اجرایی ابلاغی معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم کشور بر اساس تعهدات شامل بهزیستی کمیته امداد راهداری بنیاد شهید بسیج سازندگی سپاه امور عشایری ایجاد شده است.

مدیر کل دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری مرکزی ادامه داد: همچنین برخی دستگاه‌ها مانند سازمان جهاد کشاورزی میراث فرهنگی بنیاد مسکن که در جدول دستگاه‌های فوق نبوده اندهم تعداد زیادی شغل به صورت مستمر و مقطعی ایجاد کرده اند.

وی تصریح کرد: با اقدامات صورت گرفته در جهت توسعه اشتغال و کارآفرینی روستایی تعدادی از افراد کارآفرین و سرمایه گذار از شهر‌های داخل و خارج از استان مرکزی به روستا‌ها برگشته اند که می‌توان به روستا‌های ساوه زرندیه خمین و خنداب اشاره کرد.

با توجه اطلاعات مرکز آمار ایران استان مرکزی حدود یک میلیون و 429هزار جمعیت دارد.

انتهای پیام / ج


روستا نشینی حدود ۲۴ درصد جمعیت استان مرکزی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.