راه اندازی گشت ویژه جمع آوری پسماند در کرمان

با توجه به حجم زباله‌های سطح شهر با آغاز ماه محرم ، گشت ویژه برای جمع‌آوری پسماندهای ناشی از توزیع و پخش نذری در روزهای عزاداری به ویژه در روزهای تاسوعا و عاشورا در دو شیفت صبح و عصر راه‌اندازی شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  ، اسمعیل جهانشاهی ،مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرمان با تسلیت ایام سوگواری اباعبدالله الحسین (ع) گفت: با هماهنگی چهار منطقه شهری، تعدادی نیرو به منظور تنظیف محل مراسم عزاداری حسینی و جمع‌آوری پسماندهای ناشی از توزیع نذورات همشهریان، در تکایا و مساجد شهر مستقر شدند.
وی با بیان اینکه در اين راستا عملکرد خدمات شهری در شهر به ويژه در اطراف مساجد، تکایا و هیئت‌های عزاداری افزايش پيدا کرد، ادامه داد: از آن جایی که حجم زباله‌های سطح شهر با آغاز ماه محرم افزایش پیدا می‌کند، گشت ویژه برای جمع‌آوری پسماندهای ناشی از توزیع و پخش نذری در روزهای عزاداری به ویژه در روزهای تاسوعا و عاشورا در دو شیفت صبح و عصر راه‌اندازی شد.
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرمان همچنین از طراحی کاور توسط شرکت کار و ابتکار در منطقه دو شهر کرمان تحت عنوان همراهی هیئت‌های مذهبی خبر داد.
جهانشاهی در ادامه با بیان اینکه هر ساله با شروع ماه‌های محرم و صفر بسیاری از شهروندان در این ایام اقدام به توزیع نذورات در میان مردم می‌کنند، گفت: گرچه امسال با برنامه‌های فرهنگی و آموزشی ارائه شده، شاهد حجم کمتری از ظروف یکبار مصرف رها شده در معابر بودیم، ولی متاسفانه بازهم تخلیه این ظروف از سوی برخی از شهروندان در سطح شهر سیمای اکثر خیابان‌ها و معابر را برهم زد.
وی با تاکید بر اینکه همانطور که بارها اعلام شد ظروف یکبار مصرف پلیمری از 300 تا 500 سال در محیط باقی می‌مانند و دیر تجزیه می‌شوند، لذا برای محیط زیست بسیار خطرناک هستند، اظهار کرد: با وجود اطلاع رسانی گسترده‌ای که در خصوص عدم استفاده از ظروف یکبار مصرف پلیمری در این ایام داشتیم، متاسفانه باز هم شاهد استفاده گسترده از این ظروف در سطح شهر بودیم که امیدواریم در مناسبت‌های بعدی دیگر شاهد استفاده از آن نباشیم.
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرمان در پایان با تقدیر و تشکر از همکاری عزاداران حسینی و هیئت‌های مذهبی با شهرداری در خصوص کنترل توزیع غذای نذری و نظارت و تلاش در راستای کاهش پخش ظروف یکبار مصرف در معابر، ابراز امیدواری کرد در مناسبت‌های بعدی شاهد ریختن زباله و ظروف یک بار مصرف توسط شهروندان در سطح معابر شهری نباشیم.

انتهای پیام/ی

جمع آوری زباله در ماه محرم افزایش یافت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار