تاسوعا و عاشورای حسینی؛

سفر نخستین گروه گردشگران مذهبی اروپا به دزفول

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری دزفول از سفر نخستین گروه گردشگران مذهبی از اروپا به این شهرستان در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، حجت اله آریایی، رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری دزفول با بیان اینکه این نخستین تور گردشگری مذهبی از کشورهای اروپایی به استان خوزستان است بیان داشت: این گردشگران با هدف معرفی آئین های مذهبی به ویژه آئین عزاداری تاسوعا و عاشورای حسینی به دزفول سفر می کنند.

وی بیان کرد: برنامه ریزی لازم برای حضور این گردشگران مذهبی در مسیر حرکت هیات های عزاداری در بافت قدیم این شهر در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی انجام شده و راهنمایان گردشگری نیز آئین های مذهبی و عزاداری مردم دزفول را به گردشگران اروپایی معرفی می نمایند.

آریایی اذعان داشت: 3 نفر راهنمای مسلط به زبان انگلیسی و یک نفر فارسی زبان آشنا به آئین های مذهبی این تور را هدایت و راهنمایی خواهد کرد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری دزفول با بیان اینکه خوزستان بعد از یزد دومین استان کشور در برگزاری تور گردشگری مذهبی از کشورهای اروپایی است تصریح کرد: این سبک از برگزاری تور گردشگری برای اولین بار در خوزستان است که شکل می گیرد و نقش مهمی در معرفی آئین های مذهبی این استان به گردشگران خارجی دارد.

این مقام مسئول بیان داشت: با توجه به جایگاه خاص دزفول در برگزاری آئین های مذهبی به ویژه در ایام محرم و روزهای تاسوعا و عاشورا، تلاش می شود تا آئین های مذهبی دزفول به درستی به گردشگران خارجی معرفی شوند.

حجت اله آریایی در ادامه افزود: این تور گردشگری به همت اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان دزفول و با تلاش لیدرهای خوزستان پس از یکسال پیگیری شرکت های گردشگری برگزار می شود.

انتهای پیام/گ

دزفول میزبان گردشگران اروپایی در تاسوعا و عاشورای حسینی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.