مسجد جامعی مطرح کرد؛

مدل شهرسازی اشتباه عامل افزایش عوارض حوادث در تهران

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: مدل شهرسازی اشتباه، عوارض حوادث شهری چون حادثه ساختمان پلاسکو را افزایش می دهد.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ احمد مسجد جامعی عضو شورای اسلامی شهر تهران در هشتمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر تهران در خصوص ارائه گزارش دستگاه های مختلف در خصوص حادثه ساختمان پلاسکو اظهار کرد: پس از اتفاق تلخ ساختمان پلاسکو تا کنون گزارش های متعددی از سوی دستگاه های مختلف از جمله دستگاه قضایی و همچنین وزارت راه و شهرسازی ارائه شده است.

وی افزود: ارائه گزارش های مشابه در خصوص حادثه ساختمان پلاسکو،مشکلی را از ساختمان هایی که وضعیتی شبیه مجموعه فوق دارند، حل نمی‌کند.

عضو شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: برای دست یافتن به نتیجه ای شفاف در حادثه ساختمان پلاسکو، باید به حضور چند تن از آتش نشانان که انسان های فرهیخته و تحصیلکرده ای هستند نیز توجه کرد و به عبارتی می توان گفت که در لیست و فهرست رسیدگی به پرونده حادثه ساختمان پلاسکو جای این افراد خالی است.

مسجد جامعی خاطرنشان کرد: تولیدی های پوشاک ساختمان پلاسکو بعد از بازار تهران، به عنوان مهمترین ظرفیت تولید پوشاک در ایران به شمار می رفت و تصمیم در خصوص دوباره بنا شدن یا نشدن آن، نیازمند توجه جدی است.

وی یادآور شد: پیشنهاد اعضای شورای چهارم به عنوان اقلیت افرادی که در پنجمین دوره شورای اسلامی شهر تهران نیز حضور دارند مبنی بر توجه به وضعیت فعلی جامعه آتش نشانان و رسیدگی به وضعیت کسبه و کارکنان ساختمان پلاسکو است.

عضو شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: نظرات دستگاه های مختلف در رابطه با حادثه ساختمان پلاسکو باید به طور دقیق و در تشکلی مستقل مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

مسجد جامعی ادامه داد: در خصوص تعیین تکلیف چرایی وقوع حادثه ساختمان پلاسکو، جای ارائه یک گزارش مردمی خالی است.

وی با اشاره به مدل شهرسازی فعلی که در شهر تهران اجرا شده است، تاکید کرد: مدل شهرسازی فعلی ما امکان کمک رسانی در حوادثی چون حادثه ساختمان پلاسکو را به حداقل می رساند و این مدل اشتباه، برطرف  کردن حوادث شهری را به شدت افزایش می دهد.

 انتهای پیام/

ارائه گزارش ملی پلاسکو در شورای شهر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار