اداره بازرسی ویژه آمریکا برای بازسازی افغانستان:

برنامه آموزشی نیرو‌های امنیتی افغانستان نیازمند تغییرات است

اداره بازرسی ویژه آمریکا برای بازسازی افغانستان هشدار داد که اگر در برنامه آموزشی نیرو‌های افغانستان تغییراتی وارد نشود، کمک های چند میلیارد دالری جامعه جهانی حیف خواهد شد.

برنامه آموزشی نیرو‌های امنیتی افغانستان نیازمند تغییرات استبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، اداره بازرسی ویژه آمریکا برای بازسازی افغانستان (سیگار) خواستار برخی تغییرات در برنامه آموزش نیرو‌های امنیتی افغانستان شد.

سیگار در آستانه اعزام بیش از سه هزار نیروی جدید آمریکایی به افغانستان، با انتشار گزارشی می‌گوید: "ایالات متحدۀ آمریکا نتوانسته است در افغانستانی که بنابر جنگ ها درگیر فقر و فساد است، پیچیدگی‌های برنامه آموزشی نیرو‌های افغان را تخمین بزند."

در این گزارش ادارۀ بازرسی ویژه آمریکا برای بازسازی افغانستان تصریح کرده است که نبود اقدامات مشترک میان وزارت های دفاع و خارجه آمریکا به عنوان ارگان های یک حکومت واحد، از کاستی های این برنامه آموزشی است.

بر اساس این گزارش، کاستی دیگری که در این باره وجود دارد این است که کارمندان سفارت آمریکا در کابل از ساختمان این سفارت بیرون نمی روند تا این برنامه را نظارت کرده و هماهنگی بیشتری را ایجاد کنند.

سیگار هشدار می‌دهد که اگر در برنامه آموزشی نیرو‌های افغانستان تغییراتی وارد نشود، کمک های چند میلیارد دالری جامعه جهانی حیف خواهد شد.

رادیو آزادی نوشت: بر اساس اطلاعات این اداره، ایالات متحدۀ آمریکا از سال ۲۰۰۲ میلادی تا اکنون ۷۰ میلیارد دالر برای آموزش نیرو‌های امنیتی افغانستان هزینه کرده و اکنون نیز سالانه ۴ میلیارد دالر در این راستا مصرف می کند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.