پلیس یاران محرم ' به یاری نیروی انتظامی استان اصفهان می آید

پلیس یاران محرم به منظور کمک به نیروی انتظامی استان اصفهان برای برگزاری هرچه با شکوه تر و منظم تر مراسم های عزاداری ماه محرم در این استان تشکیل می شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،فرماندهی انتظامی استان اصفهان با صدور پیامی بر همکاری و همراهی هیئت های مذهبی با نیروی انتظامی بمنظور ساماندهی پلیس یاران محرم برای برگزاری هرچه با شکوه تر و منظم تر مراسم های عزاداری ماه محرم تاکید کرد.

فرماندهی نیروی انتظامی استان اصفهان در آستانه فرارسیدن ماه محرم با عرض تسلیت ایام سوگواری شهادت حضرت سیدالشهدا (ع) به مردم شهید پرور و ولایتمدار استان اصفهان اعلام کرد: امنیت، ساماندهی و انتظام بخشی مراسم عزاداری های حضرت اباعبدالله الحسین (ع) با آمادگی کامل پلیس استان تامین خواهد شد.

فرماندهی نیروی انتظامی اصفهان در این پیام از عموم مردم و عزاداران حسینی خواست که در استقرار نظم و انضباط مراسم ها یاری رسان این فرماندهی باشند.

در این پیام آمده است: مجموعه فرماندهی انتظامی استان اصفهان همگام و همدوش با خیل عظیم عزاداران حسینی با بسیج همه امکانات و نیروهای خدوم خود برای برقراری نظم و امنیت مراسم های عزاداری، تسهیل ترافیک و امداد رسانی به عزاداران تلاش خواهد کرد.

نیروی انتظامی استان اصفهان از مسئولان هیئت های عزاداری و عزاداران حسینی خواست به منظور نظم بخشیدن و روانسازی ترافیک خیابان ها با ماموران انتظامی و راهنمایی و رانندگی همکاری صمیمانه داشته باشند و برای برگزاری هرچه بهتر مراسم های عزاداری طوری برنامه ریزی کنند تا در هنگام حرکت دستجات عزاداری در معابر عمومی و خیابانها از ایجاد راهبندان جلوگیری و مقررات عبور و مرور رعایت شود.

همچنین از مسئولان هیئت های عزادار حسینی خواست که از سوار کردن عزاداران درکامیون و وانت بارها خودداری کنند.
فرماندهی نیروی انتظامی به هیات ها و دسته های عزاداری توصیه کرد: به منظور صیانت از نهضت عظیم کربلا، از انجام اعمال خرافی و دور از شأن اسلام که موجب وهن دین و مظهر بی نظمی و ناهنجاری اجتماعی می شود، جلوگیری کنند.

حفظ شئونات اسلامی توسط خواهران و برادران و عدم اختلاط خواهران در هنگام حرکت دستجات عزاداری و همکاری با ماموران نیروی انتظامی و ' پلیس یاران محرم ' نیز مورد تاکید این فرماندهی قرار گرفته است.

نیروی انتظامی استان اصفهان همچنین از مسئولان هیئت های عزاداری و تکایا خواست از نصب هر گونه داربست در معابر عمومی که موجب مسدود شدن خیابان و یا کندی عبور و مرور می شود پرهیز کنند.

همچنین به مسئولان هیات ها و دسته های عزاداری توصیه کرد که در حرکت دسته های عزاداری و حین برگزاری مراسم عزاداری، بویژه در ساعات پایانی شب، با در نظر گرفتن شرایط حال بیماران و افراد مسن، حقوق آنها را رعایت کنند.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار