حذف بودجه سالانه کمیسیون حقوق‌بشر فیلیپین

با رای اکثریت نمایندگان پارلمان فیلیپین، بودجه سالانه کمیسیون حقوق‌بشر این کشور 15 پوند تعیین شد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ایندیپندنت؛ «رودریگو دوترته»، رئیس جمهور فیلیپین، در چند ماه اخیر درگیری های فراوانی با کمیسیون حقوق بشر این کشور داشت. کمیسیون حقوق بشر فیلیپین با جنگ خونین دوترته علیه قاچاقچیان مواد مخدر به شدت مخالف است.

در راستای سنگ اندازی مقابل تحقیقات کمیسیون حقوق بشر فیلیپین، دولت دوترته بودجه 15 پوندی (حدود 20 دلار) در سال را برای این کمیسیون در نظر گرفته و این طرح را برای رای گیری به پارلمان فرستاد. قانونگذاران پارلمان فیلیپین نیز در حمایت از دوترته، از کاهش بودجه این کمیسیون به حدود صفر حمایت کردند و با 119 رای موافق در برابر فقط 32 رای مخالف، بودجه سالانه 15 پوندی را برای کمیسیون حقوق بشر فیلیپین تعیین کردند.

منتقدان می‌گویند این اقدام در راستای تنبیه کمیسیون مذکور صورت گرفت که مخالف با سیاست های رئیس جمهور در برنامه مبارزه با مواد مخدر است. این کمیسیون، در حال انجام تحقیقاتی راجع به کشتار هزاران معتاد و قاچاقچی مواد مخدر طی ۱۵ ماه گذشته بود. رئیس مجلس فیلیپین در پاسخ به انتقادات مدعی شد کاهش بودجه کمیسیون ضروری بود زیرا این آژانس بی‌استفاده است و از مجرمان حمایت می‌ کند!

وی در این باره گفت: اگر می‌خواهید از حقوق مجرمان دفاع کنید،‌ بروید بودجه را از همان مجرمان بگیرید. به همین سادگی. چه دلیلی وجود دارد که شما بودجه را از دولت دریافت کنید؛ اما کارتان را انجام ندهید؟

برای تصویب نهایی این کاهش بودجه، طرح مذکور به سنا فرستاده می شود. با توجه به اینکه سنای فیلیپین از نمایندگان وفادار به دوترته پر شده، تصویب نهایی آن از هم اکنون قطعی است. پس از سنا، طرح کاهش بودجه برای امضا نزد رئیس‌جمهور فرستاده می شود.

کمیسیون حقوق بشر فیلیپین در سال گذشته 11 میلیون پوند (۱۷.۷ میلیون دلار) بودجه دریافت و برای سال 2018 درخواست بودجه 25 میلیون پوندی (۳۴ میلیون دلاری) را مطرح کرده بود.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار