توضیح کرملین درباره علت رای مثبت روسیه به قطعنامه جدید شورای امنیت علیه کره شمالی

سخنگوی کرملین درباره صدور قطعنامه جدید سازمان ملل متحد علیه کره شمالی اظهار نظر کرد.

توضیح کرملین درباره علت رای مثبت روسیه به قطعنامه جدید شورای امنیت علیه کره شمالیبه گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از اسپوتنیک، کرملین درباره صدور قطعنامه جدید شورای امنیت سازمان ملل متحد که تحریم‌های جدیدی را علیه کره شمالی وضع می‌کند، اظهار نظر کرد.

روز سه‌ شنبه، دیمیتری پسکوف – سخنگوی کرملین – گفت روسیه در بحث قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد علیه کره شمالی، به عنوان کشوری که در منطقه تنش‌ها قرار دارد، به منافع خود توجه کرده است.

پسکوف گفت: «موضع روسیه درباره صدور این قطعنامه عمدتا بر مبنای منافع روسیه بوده است؛ زیرا روسیه در منطقه‌ای واقع شده است که این رویدادها در آن در حال انجام است و افزایش جدی تنش‌ها به دلیل اقدامات تحریک آمیز پیونگ یانگ را شاهد هستیم.»

سخنگوی کرملین گفت: «درباره گفتگوهای انجام شده با سران چین، کره جنوبی و ژاپن در حاشیه انجمن اقتصادی شرق نیز باید بگوییم آن‌ها به ما برای درک مواضع کشورهای منطقه کمک شایانی کردند.»

پسکوف همچنین خاطر نشان کرد دیدگاه کشورهای دخیل در بحران شبه جزیره کره درباره «استفاده از زور و نیز نیاز به اصرار بر خلع سلاح هسته‌ای شبه جزیره کره و غیر قابل قبول بودن تبدیل شدن پیونگ یانگ به کشوری هسته‌ای» به طور کل یکسان است.

این بیانیه در حالی اعلام شده است که روز گذشته، شورای امنیت سازمان ملل در واکنش به قدرتمندترین آزمایش هسته‌ای کره شمالی که در تاریخ 3 سپتامبر انجام شد، به اتفاق آرا تحریم‌های جدیدی را علیه پیونگ یانگ وضع کرد. این قطعنامه شورای امنیت پیونگ یانگ را از صادرات منسوجات منع و سطح واردات نفت به این کشور را نیز محدود خواهد کرد. میعانات گاز طبیعی نیز در میان کالاهایی است که به موجب این قطعنامه، واردات آن برای کره شمالی محدود خواهد شد.

نیکی هیلی – فرستاده آمریکا در سازمان ملل – در اظهار نظر خود درباره تحریم‌های جدید کره شمالی گفت «روابط قدرتمند» میان دونالد ترامپ – رئیس جمهور آمریکا – و شی جین پینگ – همتای چینی وی – نقشی اساسی در صدور این قطعنامه ایفا کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار