همکاری نظامی مصر و کره جنوبی برای مقابله با کره شمالی

وزیران دفاع مصر و کره جنوبی برای مقابله با تهدیدات کره شمالی یک تفاهمنامه نظامی مشترک امضا کردند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری یونهاپ؛ وزارت دفاع کره جنوبی اعلام کرد در دیدار وزرای دفاع این کشور با همتای مصری خود، توافقنامه ای برای افزایش همکاری های دو جانبه به منظور مقابله با «تهدید کره شمالی» و توسعه تسلیحاتی دو کشور امضا شد.

«صدقی صبحی»، وزیر دفاع مصر، در این دیدار اعلام کرد: مصر قصد دارد ماه آینده یک دفتر دفاعی در سئول افتتاح کند. تمام همکاری های نظامی که پیش از این با کره شمالی داشتیم نیز قطع شده اند. مصر به کره جنوبی کمک می کند تا با انجام اقدامات مناسب جلوی تهدیدات کره شمالی علیه صلح و امنیت جامعه بین المللی گرفته شود.

مصر به دلیل داشتن برخی روابط دیپلماتیک و نظامی با کره شمالی، در ماه های گذشته حجم قابل توجهی از کمک های مالی آمریکا را از دست داد. مقامات قاهره درصدد جبران این موضوع برآمده و خود را در جبهه حامیان واشنگتن قرار داده اند.

شورای امنیت سازمان ملل در واکنش به ششمین و قوی‌ترین آزمایش هسته‌ای کره شمالی -که سوم سپتامبر انجام شد- دوشنبه شب قطعنامه جدیدی علیه این کشور صادر و تحریم‌ها علیه پیونگ‌یانگ را افزایش داد. قطعنامه جدید تحریم‌ها علیه کره شمالی شامل ممنوعیت صادرات منسوجات این کشور و محدود شدن واردات نفت به کره شمالی می شود. به این ترتیب 90 درصد از صادرات کره شمالی متوقف خواهد شد.

 همکاری دفاعی مصر و کره جنوبی برای مقابله با تهدیدات پیونگ یانگ

انتهای پیام/

همکاری مصر و کره جنوبی علیه کره شمالی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار