معاون استاندار لرستان:

۱.۵ درصد اعتبارات عمرانی لرستان به مناسب‌سازی معابر اختصاص یابد

معاون استاندار لرستان با بیان اینکه باید به مقوله مناسب‌سازی به‌عنوان یک کار اولویت‌دار توجه جدی شود گفت: ۱.۵ درصد اعتبارات عمرانی استان لرستان به مناسب‌سازی معابر اختصاص یابد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ محمد اصلانی معاون استاندار لرستان اظهار داشت: اجرای قانون واجب و تخلف از قانون جرم محسوب می‌شود و ازآنجاکه توزیع اعتبارات بر عهده فرمانداران شهرستان‌ها بوده لازم است یک و نیم درصد اعتبارات عمرانی به مناسب‌سازی معابر اختصاص یابد.

وی به لزوم برگزاری جلسات مناسب‌سازی معابر توسط فرمانداران تأکید کرد و افزود: باید به مقوله مناسب‌سازی به‌عنوان یک کار اولویت‌دار توجه جدی شود و فرمانداران به‌عنوان نماینده عالی دولت در شهرستان‌ها به این امر توجه جدی داشته باشند.

معاون عمرانی استاندار لرستان به تأثیر سیمای شهر در جذب گردشگر اشاره و عنوان کرد: فرمانداران باید اختلاف سطح معابر را به حداقل برسانند، باید در نظام شهرسازی تنوع ایجاد شود، اینکه تمام سطوح آسفالت مشکی باشد کار زیبایی نیست و لازم است از مصالح بومی و سنگ‌فرش نیز استفاده شود.

این مسئول بیان کرد: شهرداران توجه به محل نصب کیوسک‌های تلفن عمومی، دستگاه خودپرداز، صندوق‌های صدقات و المان‌ها توجه داشته باشند؛ مغازه‌داران خارج از قوانین به معابرعمومی تعارض می‌کنند، در شهر خرم‌آباد پیاده‌رو‌ها در تصرف مغازه‌داران است بنابراین برنامه شهرداری تا پایان سال باید به‌گونه‌ای باشد که هیچ مغازه‌ای حق تصرف پیاده‌رو را نداشته باشد.

اصلانی تصریح کرد: نسبت به پیشرفت‌های دنیا عقب هستیم، در چهارراه‌ها تقاطع مسطح ساخته‌ایم این در حالی است که در جوامع پیشرفته شهر به‌گونه‌ای ساخته‌شده که در خدمت بشر باشد، باید از تجارب مختلف و موفقیت‌آمیز کشور‌های پیشرفته استفاده کنیم.

وی خاطرنشان کرد: استان لرستان چند سال اخیر در زمینهٔ مناسب‌سازی خوب عمل کرده که در همین راستا تندیس نشان برتر را کسب کرده است، باید تحول فرهنگی در ساخت‌وساز‌ها به وجود بیاید و برای جبران کاستی‌های گذشته و جلوگیری از تخلفات آینده کار‌ها با سرعت بیشتری انجام شود.

معاون عمرانی استاندار لرستان بابیان اینکه همه دستگاه‌ها با حساسیت ویژه به موضوع مناسب‌سازی ورود پیدا کنند گفت: سازمان نظام‌مهندسی صدور گزارش پایان کار را منوط به انجام مقوله مناسب‌سازی کند و شهرداری‌ها بایستی در پروانه‌ها کروکی ملک را قید کنند.

وی اظهار داشت: دستگاه‌های اجرایی، شهرداری‌ها و سازمان برنامه‌وبودجه دستورالعمل مربوط به مناسب‌سازی را به‌گونه‌ای احصا کنند و به دستگاه‌های ذی‌ربط و شهرداری‌ها ابلاغ شود.

انتهای پیام/م

 اختصاص  ۱.۵ درصد اعتبارات عمرانی لرستان به مناسب‌سازی معابر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.