در ادعایی مضحک مطرح کردند؛

مقامات انگلیسی: ایران در پشت پرده فناوری‌های هسته‌ای کره شمالی قرار دارد!

تعدادی از مقامات انگلیسی مدعی شدند میان ایران و کره شمالی تبادل اطلاعات مخفیانه‌ای درباره توسعه تسلیحات هسته‌ای وجود دارد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از تلگراف؛ برخی مقامات انگلیسی در اظهاراتی بی‌اساس مدعی شدند پیشرفت های ناگهانی کره شمالی در توسعه تسلیحات اتمی احتمالا به دلیل حمایت های پنهان ایران، حاصل شده است.

دفتر وزارت خارجه انگلیس در حال بررسی این موضوع است که آیا کشورهایی که  پیشتر یا اکنون دانش هسته ای داشته اند، به «کیم جونگ اون»، رهبر کره شمالی، در توسعه موشک هایی با کلاهک هسته ای کمک کرده اند یا خیر.

مقامات انگلیسی در وایت هال (محل استقرار دولت انگلیس) به ساندی تلگراف گفته اند این باور کردنی  نیست که دانشمندان کره شمالی به تنهایی توانسته باشند به این سطح از فناوری پیشرفته دست یابند.

تلگراف نوشت: ایران و روسیه در صدر کشورهایی قرار دارند که مظنون به ارائه مشاوره و کمک های هسته ای به کره شمالی هستند.

یکی از وزرای انگلیسی مدعی شده است: دانشمندان کره شمالی افرادی با توانایی های بالا هستند؛ اما روشن است که آنها تمام این کارها را در خلاء انجام نداده اند و از جایی کمک گرفتند.

یک منبع دیگر در وزارت خارجه انگلیس مدعی شده است: اینکه بگوییم کره شمالی همه این کارها را به تنهایی انجام داده، یک تصور ساده‌لوحانه است.

کارشناسان انگلیسی پیش از این، گزارشی ارائه داده بودند که ادعا می کرد کره شمالی برای دستیابی به یک موشک بین قاره‌ای با قابلیت حمل کلاهک هسته ای، دست کم به 10 سال زمان نیاز دارد؛ اما آزمایش های موشکی اخیر پیونگ یانگ نشان داد محققان کره شمالی به دانش مورد نیاز در این زمینه دست یافته اند و وارد شدن موشک های بالستیک بین قاره ای با قابلیت حمل کلاهک هسته ای به ارتش کره شمالی، در چند سال آینده ممکن است.

تعدادی از وزرای ارشد دولت انگلیس نیز در جلسه هفته گذشته با شورای امنیت سازمان ملل، نگرانی خود را درباره سرعت توسعه تسلیحات هسته ای کره شمالی ابراز کردند.

چند روز پس از آنکه دونالد ترامپ اعلام کرد در پرونده مقابله با کره شمالی تمام گزینه ها روی میز است، «ترزا می»، نخست وزیر انگلیس، با وی تلفنی گفتگو کرد. هر دو مقام عالی رتبه توافق کردند از هر اهرمی برای متوقف کردن کیم جونگ اون در مسیر دستیابی به سلاح هسته ای استفاده کنند.

کره شمالی تاکنون چندین آزمایش موشک های بالستیک را با موفقیت انجام داده است و هفته گذشته یک بمب هیدروژنی را که قدرتی بسیار بیشتر از بمب اتم دارد، آزمایش کرد.

این آزمایش پاسخی به لفاظی‌های اخیر «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور آمریکا، بود که گفته بود پاسخ کره شمالی با «خشم و آتش» همراه است.

 آزمایش موشکی اخیر کره شمالی صدور قطعنامه شورای امنیت را علیه این کشور در پی داشت که تحریم های اقتصادی بیشتری را علیه پیونگ‌یانگ اعمال می کند.

انتهای پیام/

مقامات انگلیسی مدعی شدند ایران در پشت پرده فناوری های هسته ای کره شمالی قرار دارد!

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۵ ۲۰ شهريور ۱۳۹۶
خوشم میاد از این کیم جونگ که خوب امریکا و ترامپ مغرور و قلدر رو تحقیر میکنه...مسلمونهای میانمار برای ترامپ و اروپایی های روشنفکر مهم نیستن...فقط باید قوی شد و حق رو گرفت...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۷ ۲۰ شهريور ۱۳۹۶
چند وقت دیگه کاشف به عمل میاد که اینا از قبل بزنامه داشتن حالا ببین کی گفتم
Iran (Islamic Republic of)
sam
۰۱:۴۸ ۲۰ شهريور ۱۳۹۶
ای بابا . تا دیروز میگفتن دانشمندای کره شمالی دارن واسه ایران کار میکنن که .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۹ ۱۹ شهريور ۱۳۹۶
مرگ بر انگلیس واسرائیل وداعش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۱ ۱۹ شهريور ۱۳۹۶
یعنی یه مردباشه اونم کیم جونگ هستش زیر بار نمیره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۸ ۱۹ شهريور ۱۳۹۶
کره شمالی ایووول
آخرین اخبار