قصد روسیه برای کنار گذاشتن استفاده از نرم افزار‌های خارجی به دلایل امنیتی

«ولادیمیر پوتین» خواستار کنار گذاشتن استفاده از نرم افزارهای خارجی در این کشور به دلیل حفظ امنیت بیشتر شد.

کنار گذاشتن نرم افزارهای خارجی در روسیه به دلایل امنیتیبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از راشاتودی؛ «ولادیمیر پوتین»، رئیس‌جمهور روسیه، در نشستی با نمایندگان بخش های فناوری در منطقه «پرم» این کشور، از شرکت های فعال در حوزه آی تی خواست نرم افزارهای تولیدی خود را توسعه دهند زیرا به زودی و بنا بر مسائل امنیتی، استفاده از اغلب نرم افزارهای خارجی در بعضی حوزه های خاص ممکن نخواهد بود.

پوتین در این باره گفت: صنایع فعال در حوزه فناوری اطلاعات در روسیه باید محصولات داخلی بیشتری تولید کنند و متخصصان این حوزه را آموزش دهند، زیرا مسکو به زودی استفاده از نرم‌افزارهای خارجی را کنار خواهد گذاشت.

 پوتین در ادامه افزود: استفاده از این نرم افزارها به دلیل «ریسک امنیتی بالا» در بخش‌هایی خاص امکان‌پذیر نخواهد بود. در حال حاضر، حجم نرم‌افزارهای تولید روسیه که در این کشور مورد استفاده قرار می‌گیرد، حدود 30 درصد است.

وی افزود: شما باید سعی کنید تا متخصصان آی تی بیشتری را در داخل کشور درگیر کنید. به لحاظ امنیتی، مسائل مهم حیاتی برای کشور وجود دارد که حمایت از صنایع خاص را حائز اهمیتی دو چندان می کند.

پوتین همچنین گفت: اگر شرکت‌های روسی به تولید نرم‌افزارها و تجهیزات حوزه آی تی به همین منوال ادامه دهند، دولت در نهایت موفق می شود استفاده از خدمات و تولیدات خارجی را متوقف کند.

 وی در این باره گفت: هوش مصنوعی آینده ما را در دست دارد و هر کس بتواند در این حوزه پیشرو باشد، قدرت حکمرانی بر جهان را دارد.

انتهای پیام/

روسیه استفاده از نرم افزارهای خارجی را کنار می گذارد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار