تظاهرات مردم اندونزی مقابل معبد بوداییان در اعتراض به نسل‌کشی مسلمانان روهینگیا

هزاران مسلمان اندونزیایی با تظاهرات در مقابل یکی از معابد بودایان، کشتار مسلمانان روهینگیا به دست ارتش میانمار را محکوم کردند.

تظاهرات مردم اندونزی مقابل معبد بوداییان در اعتراض به نسل‌کشی مسلمانان روهینگیابه گزارش گروه‌ بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، هزاران مسلمان اندونزیایی روز جمعه با برگزاری تظاهرات در برابر معبد بوروبودورBorobudur ، ‌یکی از مشهورترین بناهای بودایی جهان در جزیره جاوه، موج خشونتها بر ضد اقلیت مسلمانان روهینگیا در میانمار را محکوم کردند.

بر این اساس، مقامات محلی از ورود تظاهرات کنندگان خشمگین موسوم به« دفاع از روهینگیا» به این معبد بودایی در جزیره جاوه جلوگیری و اعلام کردند میان خشونت‌های بوداییان ضد مسلمانان میانمار و این معبد بودایی هیچ ارتباطی وجود ندارد.

معترضان مسلمان امروز پس از اقامه نماز جمعه در مسجدی در مجاورت مرکز میراث جهانی در منطقه، به سمت این معبد تظاهرات کردند و در محکومیت اقدامات دولت میانمار ضد مسلمانان شعارهایی سر دادند.

سازمان ملل اعلام کرده است از زمان آغاز موج جدید خشونت‌ها ضد مسلمانان در روز 25 اوت تاکنون حدود 270 هزار روهینگیایی از ترس سرکوب نظامیان میانماری به بنگلادش فرار کرده‌اند.گزارش‌ها امروز نیز از برپایی تظاهرات مشابه در حمایت از مسلمانان میانمار در شهر جاکارتا پایتخت و دیگر شهرهای اندونزی حکایت دارد.

انتهای پیام/

تظاهرات مردم اندونزی در دفاع از مسلمانان روهینگیا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار