مدیر کل کتابخانه‌های عمومی همدان:

فضاي بیرونی کتابخانه‌های همدان ایمن نیست

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان گفت: بسیاری از فضاهای بیرونی کتابخانه‌های همدان ایمن نیست.

فضاي بیرونی کتابخانه‌های همدان ایمن نیستبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ عاطفه زارعی مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان  اظهار کرد: امیدواریم با هم‌افزایی اعضای فرهنگی شورا پیگیر مسائل فرهنگی شهر باشیم و با توجه به ظرفیت‌ها در راستای توسعه استان گام‌های مهمی برداریم.

وی با بیان اینکه امیدواریم این اقدامات در تصمیم‌گیری و توسعه استان موثر باشد گفت: در کتابخانه‌های عمومی استان غیر از ارائه خدمت امانت کتاب به کتابداران برگزاری نشست‌های کتابخوان و ... را در راستای نهضت مطالعه مفید و ارتقای فرهنگ کتابخوانی جامعه در دستور کار داریم.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی همدان با اشاره به اینکه کتابخانه مرکزی همدان با بیش از 8 هزار متر مربع زیربنا، خدمات گسترده‌ای را به مردم فرهنگ‌دوست همدان ارائه می‌دهد، افزود: متاسفانه برخی از مناطق، فاقد خدمات فرهنگی هستند که امیدواریم با همکاری اعضای شورا به جمع‌بندی خاصی در راستای ارائه خدمات به این همشهریان برسیم.

وی با بیان اینکه 70 هزار نفر عضو فعال کتابخانه‌های استان هستند، خاطرنشان کرد: عضویت افراد در کتابخانه‌های عمومی سراسری است و افزودگی دیتا را از لحاظ کاربران نداریم و سیستم یکپارچه است.

زارعی ادامه داد: در برگزاری برنامه‌های هفته کتاب که به صورت کشوری برگزار می‌شود، همدان در بسیاری از شاخص‌ها جزو نخستین‌هاست و بسیاری از افراد برای کسب اطلاعات از کتابخانه به همدان رجوع می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه یکی از اقدامات خوبی که صورت گرفته حمایت از نویسندگان بومی است که قبلا این اقدام توسط ارشاد اسلامی انجام می‌شد، تصریح کرد: در قالب حمایت از نویسندگان بومی خرید منابع از آثار این نویسندگان را در برنامه داریم.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان با اشاره به اینکه در کتابخانه مرکزی به منظور حمایت از نویسندگان بومی مجموعه دکتر اذکایی را ایجاد کرده‌ایم که دارای کتاب‌های تخصصی است، افزود: توسط دکتر اذکایی بیش از 11 هزار جلد کتاب به این بخش اهدا شده است.

وی بیان کرد: امیدواریم با هم‌افزایی شواری شهر شاخص‌های فرهنگی را ارتقا داده و همانند برخی از شهرها در سال‌های آتی به موفقیت خوبی در راستای ایجاد شهر کتاب برسیم.

انتهای پیام/ر

امنیت فضاهای کتابخانه ضروری است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار