کمک به اقتصاد واشتغال در روستاها

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید کشورگفت: در سطح 900 روستای کشور صندوق خرد ایجاد کنیم تا کمکی به اقتصاد روستاها باشد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، اصغر نوراله زاده، مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید کشوربیان داشت: اولویت برنامه های صندوق کارآفرینی امید کشورتکمیل زنجیره های تولید است که به همین منظور 4 برنامه کلان در سطح روستاهای کشور در نظر گرفته شده و تلاش می شود در سطح 900 روستای کشور صندوق خرد ایجاد کنیم تا کمکی به اقتصاد روستاها باشد.


وی افزود:همچنین طرح های مشارکتی برای روستاهای بالای 25 خانوار در نظر گرفته شده که طبق آن اگر در روستایی محصولی قابلیت ارائه دارد صندوق کارآفرینی با ارائه تسهیلات به فرآوری آن محصول کمک می کند.

وی گفت: در زمینه اجرای طرح روستای بدون بیکار 15 روستا درخوزستان هدف گذاری شده که تاکنون این طرح در دو روستای جفیر شادگان و یک روستای دیگر عملیاتی شده و در روستاهای رزگه،قلعه طوق،لیوس و سنجر دزفول نیز این طرحها اجرا خواهند شد.


وی اظهار امیدواری کرد: با اجرای طرح هر روستا یک محصول زمینه اشتغال برای روستائیان فراهم می شود تا روستاها خالی از افراد بیکار باشند.


مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید بیان داشت:افرادی که در طرح هایی در زمینه تکمیل زنجیره تولید داشته باشند می توانند تا سقف یک میلیارد ریال از تسهیلات صندوق کارآفرینی امید نیز بهره مند شوند تا ضمن کارآفرینی برای جوانان و توسعه ارزش افزوده کسب و کار رونق یابد و زنجیره تولید نیز تکمیل شود.


وی افزود:در بازدید از شهرستان دزفول مشخص شد سیاست ارائه تسهیلات به واحدهای خرد و کوچک بخوبی در این شهرستان اجرا شده و با توجه به اینکه رقابت این شهرستان عمدتا بر پایه فعالیت کشاورزی است طبیعی است که فعالیت های زنجیره تولید در بخش کشاورزی با نگاه فرآوری و بسته بندی محصولات کشاورزی تکمیل شود که موجب افزایش اشتغال ورونق کسب و کار بویژه برای جوانان شده است.


نوراله زاده گفت:باتوجه به اینکه ارائه تسهیلات از محل بازپرداخت اقساط تسهیلات قبلی صورت می گیرد انتظار می رود مردم و خیرین نیز به این بخش ورود کرده و با پرداخت بموقع اقساط زمینه ارائه تسهیلات را برای دیگر متقاضیان فراهم کنند.

 

وی ادامه داد:طبق این طرح 25 سهم از فرد روستایی و 75 درصد سهم از طرف صندوق امید تامین می شود که تاکنون اجرای 169 طرح در روستاهای کشور تصویب شده و 100 طرح مشارکتی به مرحله اجرا درآمده و مابقی نیز در مرحله ضمانت هستند.


نوراله زاده اظهار کرد: همچنین اجرای برنامه روستای بیکار را در کشور آغاز کردیم که طبق این طرح در هر استان چند روستا در نظر گرفته شده تا با ارائه یک محصول که تولید اهالی روستاست و به مرحه فروش رساندن ان محصول برای توسعه اشتغال روستائیان اقدام شود.


انتهای پیام/م

اشتغالزایی در روستاها

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.