سرپرست پایگاه مسجد جامع عتیق اصفهان:

پایان اصلاح 3 هزار مترمربع آجرفرش مسجد عتیق

سرپرست پایگاه جهانی مسجد جامع عتیق اصفهان گفت: طرح اصلاح آجرفرش پشت‌بام مسجد جامع عتیق با 3 هزار مترمربع مساحت بیش از 95 درصد پیشرفت داشته و روبه اتمام است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حسین یزدان‌مهر  ضمن اشاره به پیشرفت طرح‌های در حال اجرا در مسجد جامع عتیق اصفهان اظهار کرد: طرح اصلاح سنگ‌فرش قسمت‌هایی که در پای ستون‌های مسجد نم می‌داد بیش از 30 درصد پیشرفت داشته است و تا 10 روز آینده به اتمام خواهد رسید.

وی با اشاره به طرح‌های مرمتی مسجد افزود: طرح اصلاح آجرفرش پشت‌بام مسجد با 3 هزار مترمربع مساحت بیش از 95 درصد پیشرفت داشته و روبه اتمام است، مناره‌های مسجد نیز که تزئینات کاشی و تزئینات چوبی یکی از آن‌ها در حال تعمیر است نزدیک به 15 روز دیگر به اتمام می‌رسد.

سرپرست پایگاه جهانی مسجد جامع عتیق اصفهان گفت: سقف‌های از بین رفته مدرسه مظفری نیز با مرمتی که صورت گرفته در حال بازگشت به حالت قبل خود است، پاک‌سازی تزئینات یکی از صفه‌های مدرسه مظفری نیز پیشرفت چشمگیری داشته است.

وی خاطرنشان کرد: یکی از اکیپ‌های ما در حال کار بر روی سنگ‌فرش حیات مسجد و کانال‌های دفع رطوبت ضلع جنوبی مسجد و کوچه‌های اطراف است تا با ساماندهی، ایزوله و عایق‌بندی کردن آن جلوی نفوذ رطوبت در مسجد را بگیریم، چرا که قبلاً آبی که در این کانال‌ها وجود داشت در مسجد ایجاد نم می‌کرد.

یزدان‌مهر عنوان کرد: هزینه این طرح‌ها یک میلیارد تومان است و تا اواخر مهرماه کلیه طرح‌ها به اتمام خواهد رسید.

گفتنی است مسجد جامع اصفهان یا مسجد جمعه اصفهان که به مسجد جامع عتیق نیز شهرت دارد در میدان قیام، خیابان علامه مجلسی اصفهان واقع شده است؛ این مسجد دارای بناهای متعددی از جمله صحن چهار ایوانی، شبستان‌ها، مدرسه مظفری، صفه‌های کوچک دوره دیلمی، گنبد نظام‌الملک، گنبد تاج‌الملک، محراب الجایتو، چهار ایوان معروف صاحب، استاد، شاگرد، درویش است، این اثر در اجلاس سی و ششم یونسکو در زمره میراث جهانی ثبت شده است.

 

انتهای پیام/م

 

مرمت‌ها تا آبان پایان می‌یابد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.