عربستان 20 هزار قطری را از فریضه حج محروم کرد

روزنامه القدس العربی به نقل از سازمان عربی حقوق‌بشر، نوشت عربستان سعودی 20 هزار حاجی قطری را از ورود به اماکن مقدسه بازداشته است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، روزنامه القدس العربی به نقل از سازمان عربی حقوق بشر از جلوگیری عربستان سعودی از ادای مناسک حج 20 هزار قطری خبر داد.

این روزنامه امروز (جمعه)، در گزارشی در پایگاه اینترنتی خود نوشت: عربستان سعودی روز پنجشنبه اعلام کرد تعداد نهایی حجاجی که وارد مکه مکرمه شدند، به 2 میلیون و 352 هزار و 122 حاجی رسیده است. این عدد، طبق آمارهای رسمی صادر شده از سوی هیئت عمومی آمار عربستان و پس از وقوف حجاج در عرفه به دست آمده است.

شمار حجاج مقیم عربستان در موسم حج امسال به عدد 600 هزار و 108 حاجی و شمار حجاج تبعه کشورهای دیگر، به یک میلیون و 752 هزار حاجی رسیده است.

همچنین سرلشکر منصور ترکی، سخنگوی رسمی وزارت کشور عربستان از بازگرداندن حدود 400 هزار حاجی به کشورهایشان به علت نداشتن مجوزهای رسمی حج خبر داد. این در حالی است که خالد فیصل، امیر منطقه مکه مکرمه از مشارکت 1524 حاجی قطری در حج امسال خبر داد.

القدس العربی در ادامه گزارش خود آورده است: سازمان عربی حقوق بشر که مقر آن در انگلستان است اعلام کرده عربستان سعودی 20 هزار حاجی قطری را از ورود به اماکن مقدسه بازداشته که این مسئله عبور از تمامی خطوط قرمز از زمانی است که کعبه به عنوان نخستین خانه برای جهانیان بنا نهاده شد.

 

انتهای پیام/

عربستان سعودی 20 هزار حاجی قطری را از ورود به اماکن مقدسه بازداشت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۳۶ ۱۲ شهريور ۱۳۹۶
مدعیان حقوق بشر الان خفه خون گرفتن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۴ ۱۰ شهريور ۱۳۹۶
این آس سعود دیگه شورشو درآوردن انگار کعبه مال ایناس که هی میگن این بیاد او نیاد کعبه مال همه مسلموناس نه آل سعود و اگه نمیتونه تحویل بده بره پارسالم ما رو محروم کردن
آخرین اخبار