توسط عراقچی انجام شد؛

تسلیم نامه روحانی به کشور‌های عضو برجام

نامه رییس جمهور ایران توسط معاون سیاسی وزارت خارجه کشورمان تسلیم کشور‌های عضو برجام شد.

تسلیم  نامه روحانی به کشور‌های عضو برجامبه گزارش  حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،‌ صبح امروز (۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸) سفرای کشور‌های عضو برجام شامل آلمان، انگلیس، چین، روسیه و فرانسه به وزارت امور خارجه دعوت و نامه روحانی رئیس جمهور کشورمان توسط سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزارت امور خارجه به ایشان تسلیم شد. در این نامه تصمیم شورای عالی امنیت ملی کشورمان مبنی بر «توقف اجرای برخی تعهدات جمهوری اسلامی ایران ذیل برجام» به اطلاع سران کشور‌های مزبور رسیده است. همچنین طی نامه دیگری که امروز صبح توسط وزیر امور خارجه کشورمان برای خانم موگرینی، نماینده عالی اتحادیه اروپایی در امور خارجی و سیاست امنیتی ارسال گردید جزئیات اقدامات ایران به اطلاع ایشان به عنوان هماهنگ کننده کمیسیون مشترک برجام رسید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۱ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۸
به نام خدا
موضوع: درخواست خروج از برجام
سلام علیکم
تنها راه موفقیت ما، مقاومت در برابر دشمنان زورگو، تکیه بر توانمندی و ظرفیت های داخلی و ارتباط با کشورهای غیر مستکبر است. آمریکا و این سه کشور اروپایی انگلیس، فرانسه و آلمان حتی اگر در مقابل چشم ما، جنگ زرگری هم راه بیاندازند باز دو روی یک سکه اند. مگر یادمان رفته که امام راحل (ره) فرمود: «آمریکا از انگلیس بدتر، انگلیس از آمریکا بدتر.»
امام خامنه ای قبل از روی کار آمدن دولت ترامپ فرمودند: «برجام را ابتدائاً نقض نخواهیم کرد این را همه بدانند ... آن ها اگر پاره کردند ما آتش می زنیم.»
ایشان سال گذشته، پس از خروج آمریکا از برجام در جلسه خصوصی با هیأت دولت فرمودند: «در روزنامه خواندم که ترامپ گفته که من می خواستم به ترزا مِی سفارش کنم راجع به سخت‌گیری نسبت به ایران، [امّا] او به من سفارش کرد درباره‌ی سخت‌گیری راجع به ایران! اینها این [جور] هستند دیگر. آن‌وقت تلفن می زند به آقای دکتر روحانی و اظهار ارادت و اخلاص هم به ایشان می کند. اینها را بایستی این‌جوری و با این چشم نگاه کرد؛ بدند اینها، اینها خیلی بدند. بنده یک سینه حرف دارم در زمینه‌ی اروپایی‌ها - نه به‌خاطر سیاستهای امروزشان ‌- به‌خاطر ذات خبیثی که حکومتهای اروپایی در طول این چند قرن از خودشان نشان داده‌اند؛ خیلی حرف گفتنی اینجا زیاد است، نمیخواهیم حالا وارد آن مسائل بشویم.»
سپس در یک جلسه عمومی فرمودند: «حالا گفته می‌شود که برجام را می‌خواهیم با این سه کشور اروپایی ادامه بدهیم؛ من به این سه کشور هم اعتماد ندارم. من می‌گویم به اینها هم اعتماد نکنید؛ [اگر] می‌خواهید قرارداد بگذارید، ... تضمین به دست بیاورید، تضمین واقعی، تضمین عملی، والا فردا اینها هم همان کاری را خواهند کرد که آمریکا کرد، [امّا] به یک شیوه‌ی دیگر.»
علیرغم تمام این نصایح متأسّفانه دولت پس از گذشت نزدیک به یک سال از خروج آمریکا از برجام منتظر وعده سر خرمن اروپایی ها ماند! آن هم وعده ای که از SPV به اینستکس تنزّل یافت. این در حالی بود که اروپایی ها خود اعتراف کردند، هیچگاه تحریم های آمریکا را دور نمی زنند، بلکه فقط در چارچوب آنچه ارباب آمریکایی به آن ها اجازه داده است، فقط به ایران کمک های انسان دوستانه می کنند، یعنی غذا و دارو را در برابر فروش نفت می دهند و همزمان بارها ما را تحت فشار می گذاشتند که در برابر همین وعده های ننگ آور توخالی بدون تضمین، به برجام های 2، 3، 4 و 5 ( خود تحریمی مالی FATF، موشکی، منطقه ای و حقوق بشر) بپیوندیم.
بالاخره رهبر معظم انقلاب در ابتدای امسال در حرم رضوی فرمودند: « در مورد ایران، از اواسط قاجار، اروپایی‌ها به ما ضربه زدند. در جنگهای ایران و روس، انگلیس‌ها به ایران خیانت کردند؛ به عنوان واسطه وارد میدان شدند، امّا از پشت خنجر زدند. در قضیّه‌ی امتیاز تنباکو، در قضیّه‌ی امیرکبیر و رفتاری که با امیرکبیر کردند؛ فشارهای انگلیس‌ها و سفارتخانه‌های اروپایی در تهران بود که پادشاه ابله قاجار را وادار کرد خون امیرکبیر را بریزد و او را که می توانست ایران را متحوّل کند، کنار بگذارد. [همچنین] رفتار اروپایی‌ها در روی کار آوردن حکومت دیکتاتوری رضاخان، رفتار اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها در ساقط کردن دولت مصدّق، رفتار آنها در قضایای گوناگون اقتصادی و سیاسی و امنیّتی ما و رفتار آنها در قضیّه‌ی جنگ تحمیلی و بعد هم رفتار آنها در قضیّه‌ی تحریم؛ اینها را ما نباید از یاد ببریم. غربی‌ها با ما همیشه همین جور رفتار کرده‌اند؛ نمیتوانیم به آنها هیچ امیدی داشته باشیم. در همین قضیّه‌ی اخیر، در قضیّه‌ی برجام، وظیفه‌ی اروپایی‌ها چه بود؟ خب یک قرارداد هفت‌جانبه‌ای بسته شده بود -شش کشور و ایران این طرف؛ هفت کشور- یک طرف که آمریکا است خارج شد؛ وظیفه‌ی طرفهای دیگر چه بود؟ وظیفه‌ی اروپایی‌ها این بود که می‌ایستادند در مقابل آمریکا، میگفتند ما به تعهّد خودمان پایبندیم؛ تعهّد آنها این بود که تحریمها به طور کلّی برداشته بشود؛ باید محکم می‌ایستادند، [امّا] با بهانه‌های مختلف نَایستادند. علاوه بر اینکه در مقابل آمریکا نَایستادند، خودشان هم در عین اینکه مدام به ما تأکید کردند و می کنند که «نبادا از برجام خارج بشوید»، عملاً از برجام خارج شده‌اند؛ یعنی حتّی تحریمهای جدیدی را علیه ایران به وجود آورده‌اند. این رفتار اروپایی‌ها است؛ از اینها می شود توقّع داشت؟ این کانال مالی‌ای هم که اخیراً مدام گفته میشود یک کانال مالی درست کرده‌اند، این به شوخی شبیه‌تر است؛ البتّه شوخی تلخی است. این هیچ معنی‌ای ندارد؛ آن چیزی که وظیفه‌ی آنها است با آنچه آنها دارند مطرح میکنند زمین تا آسمان فرق میکند. در آخرین مسئله‌ی بین‌المللی ما، باز اروپایی‌ها مثل گذشته از پشت خنجر زدند، به ما خیانت کردند. از اینها توقّع نمی شود داشت؛ هیچ توقّعی نمی شود داشت.»
در واقع این به اصطلاح کانال اینستکس، دامی برای بلوکه کردن درآمدهای ارزی کشور، جهت افزایش فشار بیشتر بر ماست. لذا لازم است علاوه بر رد اینستکس، صادرات و واردات خود را با هر پول دیگری غیر از دلار آمریکا و در قالب پیمان های دو جانبه با کشورهای غیر مستکبر غربی انجام داده؛ و در یک اقدام انقلابی از برجام خارج شویم؛ ضمن آن که از تصویب لوایح استعماری پالرمو و CFT ممانعت به عمل آورده و اجرای الزامات FATF را خاتمه دهیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۹ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۸
اینده غیر قابل پیش بینی شده است
Iran (Islamic Republic of)
مجید احمدی
۱۴:۰۴ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۸
راه مقابله عملی باتحریم های یکجانبه و فشارهای اقتصادی ترامپ این است که مردم و مسؤلین ایران از مردم سایر کشورهای دنیا بخواهند که آنها از خرید محصولات برندهای آمریکایی خودداری کنند.
با توجه به مشی قلدر مآبانه و رفتارهاو سخنان متکبرانه و و پایبند نبودن به تعهدات بین المللی و سابقه فساد اخلاقی ومالی آقای ترامپ ،وی وجهه بسیار منفی در سطح دنیا وحتی در کشور های اروپای غربی دارد ومردم بسیاری از کشورهای پر جمعیت جهان مانند چین ، روسیه و هند وغیره اکثرا مخالف سیاست های وی هستند.و چنانچه مردم و مسؤلین کشور از مردم سایر کشور های جهان درخواست کنند که آنها کالاهای با برند آمریکایی را تحریم کنند وکالاهای با برند سایر کشورهای جهان را مصرف کنند اگر این خواسته مورد توجه حتی ده درصد مخاطبین قرار بگیرد ضربه کافی به منافع اقتصادی آمریکا وارد می کند و می تواند ترامپ متکبر را به زانو در بیاورد.
در حال حاضر در سطح جهان درمورد تقریبا همه محصولات مصرفی انسانها برندهای بسیار متنوع از کشورهای مختلف دنیا وجود دارد که دربسیاری از موارد برندهای غیر آمریکایی بسیار متنوع تر و مرغوب تر هستند و در برخی موارد هم سطح هستند.

لازم است کار گروهی تحت نظارت دولت تشکیل شود و برند های بامنشا آمریکایی ومشابه غیر آمریکایی آنها را شناسایی نماید واز طریق رسانه ها وفضای مجازی با یک تبلیغات وسیع ومنسجم به مردم کشور ایران وسایر مردم جهان اطلاع رسانی نماید و خواستار تحریم برندهای آمریکایی شود.
Netherlands
س.د
۱۲:۲۶ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۸
برجام = خسارت محض
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۴ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۸
گرانی را ازتحریم به جان میخریم اما این تورم اگر به خاطر تحریم است چرا قیمتها هرروز بالاتر میرود چرا فروشگاه ها هرکدام قیمتهاشان متفاوت است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۳ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۸
همین برجام بود که باعث تحریم شد قبل برجام داشتیم زندگیمونو میکردم.
چرا رفتیم پای میز مذاکره که حالا تحریم بشیم؟؟؟!!!
Iran (Islamic Republic of)
متین
۱۱:۱۶ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۸
خودتون آماده کنید برای موج جدید گرانیها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۰ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۸
آقای روحانی با اينکه با شما مخالف بودم در امضاي برجام و ... ولي در اين مورد با اينکه دير عمل کرديد پشت شما هستيم
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۱۰:۵۵ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۸
از این دولت و رییس جمهور هیچ اقدامی برای بهبود وضعیت اقتصادی و معیشتی انجام نگرفته و نخواهد گرفت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۵۸ ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۸
مرررررگ بر آمریکا
-
ناشناس
۱۰:۵۳ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۸
علی برکت الله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۴ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۸
اینا با برجامشون یکی از ابزارهای قدرت ایران که همون ترس از داشتن سلاح هسته ای بود رو بی خاصیت کردن حالا غربیا میدونن هر چه قدر وحشی باشن ایران سلاح ترسناک مقابله باهاشون رو نداره
Iran (Islamic Republic of)
بروسلی
۱۰:۴۴ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۸
امیدواریم این نامه به صورت علنی هم در همه شبکه های خبری داخلی و خارجی منتشر شود تا هرگونه شائبه سازی خبری توسط دشمنان این کشور و نظام آزاد و مستقل ایران یعنی تروریست آمریکا اسرائیل و انگلیس پیشگیری های لازم انجام شود.
زیرا آنها قطعا برای فهمیدن و بدست آوردن نسخه های از آن تلاش می کنند و سعی خواهند کرد آنرا به شیوه خودشان تفسیر و برای خودشان حمایت جذب کنند.
ضمنا بهتر است طبق قوانین سازمان انرژی هسته ای نامه ای هم به اونجا شده بشه و رسما به سازمان ملل هم برای شروع این عملیات اطلاع رسانی قوی صورت بپذیرد تا پیشگیری های لازم انجام شود و اجماع جهانی به نفع ایران باشد.
یا علی مدد
Iran (Islamic Republic of)
Hasan
۱۰:۳۳ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۸
اقای روحانی دیر هنگام بفکر افتادی.که تنها راه مقابله با زورگویی امریکا نرمی نیست.باید جلوی شیطان بزرگ ایستاد.حضرت اقا چقدر فرمودند ولی خدا را شکر حداقل متوجه شدید هر چند خیلی خیلی دیر.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۸ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۸
این دیر شدن استراتژی هوشمندانه ایرانی بود عزیز
هر کاری یه حکمتی داره
الان وقتشه چون داره کم کم برای دنیا حجتها تموم میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۲ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۸
بايد به ملت ميگفتن محتواي نامه چي هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۹ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۸
حتما میگن شک نکن موضوع خیلی مهمیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۲ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۸
انشالله خير باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۰ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۸
چي شد ؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۸ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۸
معیشت مردم رابگویید
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۹:۵۵ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۸
امریکا و کشورهای اروپایی مثل ....می مانند اگر عقب نشینی کردی بهت حمله می کنند اگر جلوشان ایستادگی کردی پیروز خواهید شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۷ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۸
بعد از یک سال ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۸ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۸
خدا به ملت رحم کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۰ ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۸
ما ملت پای انقلاب و استقلال و آزادی مون وایستادیم پاش شهید دادیم دیگه چی از این بالاتر...ما برده آمریکا و اسراییل نمیشیم
آخرین اخبار