شناسایی 132 بقعه مربوط به مقبره امامزادگان در زنجان

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان گفت: در استان زنجان۱۳۲ بقعه مربوط به مقبره امامزادگان (ع) شناسایی شده است،

شناسایی 132 بقعه مربوط به مقبره امامزادگان در زنجانبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛حجت‌الاسلام جعفر جنتی مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با اشاره به اینکه بقاع متبرکه در رشد معنوی جامعه و سوق دادن آن به پیشرفت‌های مادی و معنوی آن تاثیر بسزایی دارند، گفت: در استان زنجان ۱۳۲ بقعه مربوط به مقبره امامزادگان (ع) شناسایی شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با بیان اینکه این بقاع متبرکه بزرگترین ظرفیت‌های فرهنگی استان از لحاظ گستردگی و تاثیرگذاری هستند، گفت: امامزادگان و بقاع متبرکه در واقع امانت‌های ارزشمند و میراثی گرانبها هستند که باید از ظرفیت آنها به نحو احسن استفاده کرد.

جنتی با اشاره به اهمیت و جایگاه زیارت ائمه و امامزادگان (ع) در دین اسلام افزود: این امر تا اندازه‎ای مورد تأکید است که در دین اسلام مفهوم امامت و هرگونه پیوند و ارتباط با اهل بیت(ع) و معصومین(ع)، چه به لحاظ سببی و چه نسبی مورد تأکید بسیاری قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه امروزه بقاع متبرکه به لحاظ جایگاه فرهنگی، گردشگری، مذهبی، اقتصادی و حتی سیاسی به قطب فرهنگی در شهرهای مختلف تبدیل شده‌اند، افزود: مقام معظم رهبری نیز به دلیل ‌اهمیت و جایگاه بسیار رفیع و والای بقاع متبرکه و امامزادگان به عنوان سرمایه‌های مادی معنوی به تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی تأکید کرده‌اند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با اشاره به اینکه این موضوع مهم همواره از دغدغه‌های مقام معظم رهبری بوده است، تصریح کرد: همین امر موجب توسعه نقش آستان مقدس امامزادگان در بخش فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و هویت‌بخشی به جامعه و تمدن اسلامی شده است.

جنتی بقاع متبرکه را یکی از بهترین اماکن برای اعتلای روحیه معنوی و طلب آرامش معرفی کرد و گفت: در واقع بقاع و اماکن متبرکه جزیی از ریشه‌های مهم فرهنگی به حساب می‌آیند.

وی با اشاره به نقش مهم و تأثیرگذار بقاع متبرکه در مقابله با جنگ نرم دشمنان افزود: از همین رو این اماکن مقدس به لحاظ ظرفیتی که دارند، بهترین عامل برای دفع هجوم فرهنگی دشمنان به شمار می‎روند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با بیان اینکه استفاده بهتر از ظرفیت آستان مقدس امامزادگان نیازمند همکاری همه دستگاه‌های فرهنگی و اجرایی است، افزود: شناسایی بقاع متبرکه، کمک به ساخت و بازسازی و توسعه آنها و جذب گردشگر بیشتر از جمله موضوعاتی است که موجب بهره‌گیری هرچه بهتر از ظرفیت بقاع متبرکه در راستای ترویج فرهنگی دینی و اسلامی و سبک زندگی برگرفته از زندگی ائمه معصومان (ع) خواهد شد.

انتهای پیام/ن

اهمیت و جایگاه زیارت ائمه و امامزادگان (ع) در دین اسلام

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.