محسنی بندپی:

حفظ سرمایه‌های اجتماعی در کشور سنت حسنه بهزیستی است/ رشد چشمگیر مراکز توانبخشی در دوران بعد از انقلاب

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: طی 2 و 3 سال گذشته حفظ سرمایه‌های اجتماعی یکی از اولویت‌ها و سنت‌های حسنه در سازمان بهزیستی بوده است.

حفظ سرمایه‌های اجتماعی در کشور سنت حسنه بهزیستی است/ رشد چشمگیر مراکز توانبخشی در دوران بعد از انقلاببه گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، انوشیروان محسنی بندپی رئیس سازمان بهزیستی کشور در آیین نکوداشت استاد اسماعیل ابراهیمی که امروز(یکشنبه) برگزار شد، با بیان اینکه استاد ابراهیمی در عرصه مختلف سیاسی، اجتماعی و فرهنگی اثراتی از خود به یادگار گذاشته است، اظهار داشت: بنده از بدو پیروزی انقلاب به عنوان هم فکر سیاسی در کنار این شخص بوده ام و اقداماتی را در کنار یکدیگر انجام داده ایم.

وی ادامه داد: این شخص در جهت ارتقای جایگاه رشته فیزیوتراپی از هیچ کوششی فروگذار نکرد و در این امر مطالبه گر بود، به طوری که در سال های گذشته در عرصه خدمت به جامعه، کمیسیون بهداشت و درمان وقت سابق را متقاعد کرد تا طرح DBT را اجرایی کنند.

محسنی بندپی با اشاره به اینکه استاد ابراهیمی جایگاه جامعه فیزیوتراپی را ارتقا بخشید، اضافه کرد: قبل از انقلاب تنها 4 مرکز توانبخشی وجود داشت، اما امروز 15 دانشکده توانبخشی داریم که  رشد چشمگیری داشته، چنانچه در دیگر رشته ها این پیشرفت را نداشته ایم.

رئیس سازمان بهزیستی اذعان کرد: ارتقا بخشی و نهادینه کردن مهارت های بالینی کار مهمی بود که استاد ابراهیمی آن را پایه گذاری کرد و در واقع بالا بردن مهارت های بالینی و دستی حلقه فراموش شده نظام سلامت امروز ما است.

وی گفت: این شخص دارای ویژگی هایی است که در کمتر فردی دیده می شود و در کشورهایی مانند کشور ما، افراد این چنینی برند محسوب می‌شوند و اثرات ماندگاری را از خود به یادگار می گذارند که
خواص مفیدی برای کشور دارد.

محسنی بندپی با اشاره به اینکه این افراد سرمایه های اجتماعی کشور هستند و نسل های آینده باید به صورت سیستماتیک و فرآیند محور از تجربیات آنان بهره مند شوند، یادآور شد: سازمان بهزیستی طی دو سال گذشته عهده دار برنامه های راهبردی بود و جایگاه ویژه ای را در برنامه ششم توسعه پیدا کرد.

رئیس سازمان بهزیستی اظهار کرد: طی دو سال گذشته حوزه سلامت روان در کنار سلامت جسم قرار گرفت که در نتیجه سلامت روانی، اجتماعی و شهری را در پی داشت، همچنین استانداردسازی و ارتقای کیفیت خدمات مد نظر قرار گرفت، به طوری که 30 بار نام سازمان بهزیستی در برنامه ششم آورده شد.

وی با بیان اینکه سازمان بهزیستی باید از ظرفیت چنین افرادی برای جوانان و نخبگان کشور بهره مند شود، تأکید کرد: در طی 2 و 3 سال گذشته حمایت از سرمایه های اجتماعی در کشور مد نظر قرار گرفته شد، زیرا نه جنگ، نه تحریم و نه مشکلات اقتصادی قادر به از پا انداختن کشور نیست، بلکه زمانی که افول فرهنگ، ارزش های اسلامی و دینی اتفاق بیافتد، تهدیدی جدی برای کشور محسوب می شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار