کره جنوبی: نصب کلاهک هسته‌ای بر روی موشک قاره‌پیما عبور از خط قرمز است

رئیس‌جمهور کره جنوبی از نصب کلاهک هسته‌ای بر روی موشک قاره‌پیمای همسایه شمالی با عنوان خط قرمز سئول یاد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز؛ « مون جائه این»، رئیس جمهور کره جنوبی، هشدار داد اگر پیونگ‌یانگ بر روی موشک قاره‌پیمای خود کلاهک هسته‌ای نصب کند، از خط قرمز عبور کرده است. در همین راستا، آمریکا به کره جنوبی اطمینان خاطر داد قبل از انجام هر اقدام نظامی علیه کره شمالی، سئول را در جریان قرار خواهد داد.

توسعه سریع فناوری موشکی کره شمالی و آزمایش موشکی که توانایی رسیدن به هر هدفی در آمریکا را دارد، این روزها تنش زیادی در منطقه بوجود آورده است. پیونگ‌یانگ تهدید کرده بود از موشک‌های خود برای حمله به جزیره گوام که محل استقرار دو پایگاه نظامی آمریکا است، استفاده خواهد کرد. «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور آمریکا، نیز اعلام کرد با «آتش و خشم» به کره شمالی پاسخ می‌دهد.

«مون» در جلسه صدمین روز از آغاز ریاست‌جمهوری‌اش، اظهار داشت: به شما می‌گویم اگر کره شمالی یک موشک قاره پیما را آزمایش کند که کلاهک هسته‌ای بر روی آن سوار کرده باشد، از خطوط قرمز عبور کرده است.

برخی کارشناسان از سخنان «مون» اینطور برداشت کرده‌اند که وی همچنان بر یافتن راه حلی دیپلماتیک برای حل بحران موشکی کره شمالی تاکید دارد و معتقد است تاکنون انجام آزمایش‌های موشکی همسایه شمالی، عبور از خطوط قرمز نبوده است.

جنگ سال‌های 1950 تا 1953 در شبه جزیره کره هنوز به پایان نرسیده است و به نظر می‌رسد آمریکا و کره جنوبی همچنان با پیونگ‌یانگ در جنگ هستند. آمریکا بارها اعلام کرده است آماده استفاده از گزینه نظامی برای متوقف کردن موشک بالستیک و برنامه هسته‌ای کره شمالی است؛ اما ترجیح می‌دهد این بحران با اقدامات دیپلماتیک بین‌المللی حل و فصل شود.

 

انتهای پیام/

 

انتقاد کره جنوبی از اقدامات موشکی کره شمالی

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار