صفایی:

سهم اصناف از بسته حمایتی تسهیلات صفر بوده است

عضو هیات رئیسه اتاق اصناف ایران گفت: سهم اصناف از تسهیلات ۴۲۰ هزار میلیارد تومانی سال گذشته ، صفر بوده در حالی که اصناف می توانند با کمتر از ۱۰۰ میلیون تومان شغل ایجاد کنند.

به گزارش خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان مجتبی صفایی در نشست هم اندیشی روسای اتاق اصناف مراکز استان ها که با حضور دو وزیر پیشنهادی صنعت و اقتصاد در تهران برگزار شد، افزود: هزینه ایجاد یک شغل در صنایع بزرگ بین 400 میلیون تا یک میلیارد تومان است.

وی ادامه داد: با وجود همه پیگیری های انجام شده ، هنوز بسته حمایتی تسهیلات 10 هزار میلیارد تومانی اصناف اجرایی نشده است.

صفایی با ابراز خرسندی از معرفی محمد شریعتمداری برای تصدی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: مجموعه اصناف طفل نوپایی بود که با حمایت شریعتمداری و کمک های وی در وزارت بازرگانی سابق راه رفتن آموخت.

سخنگوی اتاق اصناف ایران تصریح کرد: در حال حاضر مجموعه اصناف بعد از این همه سال ، بیش از پیش به وجود فردی با این پیشینه نیاز دارد.

وی در ادامه با ارائه آماری گفت: در حال حاضر 8300 اتحادیه و 400 اتاق اصناف در سراسر کشور فعالیت می کنند و حدود 60 هزار مدیر در حوزه صنفی کشور تربیت شده و فعالیت دارند.

عضو هیات رئیسه اتاق اصناف ایران افزود: با توجه به اهمیت برنامه های شریعتمداری به بخش بهره وری، باید گفت که اتاق های اصناف هم با توجه به تفاهم نامه های مختلف با سازمان ها و مراکز آموزشی خود را در این زمینه پیشرو می دانند.

صفایی تصریح کرد: هممچنین اتاق های اصناف همیشه در تلاش هستند تا با ارتقای کیفیت و بهره وری، در کاهش قیمت ها نقش اساسی ایفا کنند.

وی با بیان اینکه اقتصاد زنجیره ارزشی ای است که از تامین و لجستیک و توزیع تشکیل می شود، گفت: برای رسیدن به تولیدی که مقصود و مد نظر ماست، راهی وجود ندارد جز اینکه رابطه این زنجیره با لجستیک و توزیع حفظ شود.

صفایی اظهار امیدواری کرد با حضور شریعتمداری در وزارت صنعت، معدن و تجارت، هر چه زودتر برنامه تسهیلات حمایتی اصناف به مرحله اجرا و عمل برسد.

 انتهای پیام/

اصناف می تواند با کمتر 100 میلیون شغل ایجاد کند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار