مشاور وزیر بهداشت خبر داد:

دو هزار مترمربع فضای بهداشتی در مناطق محروم آماده افتتاح

دو هزار متر مربع فضای بهداشتی در مناطق محروم کشور آماده افتتاح و بهره‌برداری است.

به گزارشگروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ سید عباس پورهاشمی مشاور و نماینده وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در امور مناطق محروم و روستایی در دیدار با استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: طی سال گذشته در راستای محرومیت زدایی از مناطق کمتر توسعه یافته و روستا‌یی کشور، ساخت ۶ هزار و ۷۵۰ متر مربع فضای بهداشتی شامل خانه بهداشت روستایی، مراکز سلامت جامع شهری و اورژانس در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: دو هزار متر مربع از این فضا‌ها در مناطق محروم، روستایی، دور افتاده و حاشیه شهر‌های کشور تا پایان ماه جاری به بهره‌برداری می‌رسد. 

پورهاشمی پیش بینی کرد: ۳ هزار متر مربع فضا در حوزه بهداشت و درمان نیز تا پایان امسال و مابقی تا سال آینده به بهره برداری برسد.

وی، اعتبار لازم برای اجرای این طرح‌ها را ۳۰ هزار میلیارد ریال اعلام و اضافه کرد: ۵۰ درصد از این هزینه‌ها از سوی وزارت بهداشت و مابقی از سوی استانداری، خیرین و منابع داخلی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور تأمین می‌شود.

پورهاشمی با بیان اختصاص ۱۹۰ طرح از این تعداد به مناطق محروم چهارمحال و بختیاری گفت: ۱۴۲ طرح با ۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی در این استان در حال اجراست.

وی ادامه داد: چهارمحال و بختیاری از نظر پیشرفت فیزیکی در  اجرای طرح‌های بهداشتی در رتبه چهارم کشور پس از استان‌های فارس، آذربایجان شرقی و مازندران قرار دارد.

مشاور و نماینده وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در امور مناطق محروم و روستایی به منظور بازدید از پروژه های عمرانی بخش سلامت با محوریت طرح های خیرساز، به استان چهارمحال و بختیاری سفر کرد.

انتهای پیام/خ

۲ هزار مترمربع فضای بهداشتی در مناطق محروم کشور افتتاح می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.