تسلط نیروهای امنیتی بر بلندی‌های دره میرزاولنگ

براساس معلومات جمشیدی، نیروهای دولتی اکنون مشغول ایجاد پوسته‌های امنیتی برای جلوگیری از نفوذ دوباره مخالفان مسلح هستند.

تسلط نیروهای امنیتی بر بلندی‌های دره میرزاولنگبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، به اساس معلومات جمشیدی، نیروهای دولتی اکنون مشغول ایجاد پوسته های امنیتی برای جلوگیری از نفوذ دوباره مخالفان مسلح هستند. ازسوى هم مقامات امنیتى گفته اند که حداقل پنجاه طالب در عملیات ها در دره میرزاولنگ ولسوالی صیاد ولایت سرپل کشته شده و سی تن دیگر شان جراحت برداشته اند .

این در حالیست که اجساد کشته شده گان طالبان با سلاح و مهمات شان در میدان نبرد باقی مانده است . جنرال امان الله مبین قوماندان قول اردوی ۲۰۹ شاهین ضمن صحبتی در خط مقدم نبرد در دره میرزاولنگ گفت: دیشب در هماهنگی با نیروهای پولیس ملی، کندک محافظت عامه، امنیت ملی، نیرو های پولیس محلی، خیزش مردمی، قطعات کوماندو، واکنش سریع و اردوی ملی حملات را از طریق زمین و هوا بالای نیرو های طالبان آغاز نمودند .

وی افزود: تا حوالی ساعت دو بجه شب نیرو های ما توانستند مواضع آنها را در دهنه دره میرزاولنگ که در ارتفاعات ۱۹۰۰ متری بالای کوه ایجاد کرده بودند در هم بکوبند و ساحات ذکر شده را تصفیه نمایند. به گفته قوماندان قول اردوی ۲۰۹ شاهین عملیات تا حوالی عصر امروز جریان داشت و طالبان , تلفات سنگینى را در این منطقه متقبل شدند .

موصوف اضافه کرد دهنه دره میرزا اولنگ از وجود مخالفین دولت تصفیه و پاکسازی شده، نیرو های امنیتی اکنون مصروف پاکسازی ساحات ماین گزاری شده بداخل دره میرزا اولنگ اند. او به این نکته نیز اشاره کرد که به زودترین فرصت زمینه بازگشت مردم متواری شده این دره به خانه های شان مساعد خواهد شد و امنیت برای آنها اعاده میشود.

طالبان در این مورد تا کنون ابراز نظر نکرده اند .

 انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.