کارشناس تغذیه

شیرین کننده های مصنوعی برای دیابتی ها مضر است

یک کارشناس تغذیه در کمپین رسانه ای سه شنبه سلامت با موضوع سم سفید (قند و شکر) گفت: استفاده بیش از حد لازم از قند و شکر برای بدن انسان بسیار مضر است .

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛رشیدی میزان مصرف قند و شکر در حد اعتدال برای افرادی که مبتلا به دیابت نیستند را لازم دانست و گفت: حتی این افراد نیز باید در میزان مصرف قند و شکر دقت داشته باشند زیرا که یکی از راه هایی که قند زیادی به بدن ورود پیدا می کند نوشیدن مکرر چای در طول روز است که نه تنها در متابولیسم بدن فرد اختلال ایجاد می کند بلکه موجب پوسیدگی دندان ها نیز می شود.

این کارشناس تغذیه با تأکید بر اینکه افراد باید در مصرف میزان قند و شکر روزانه خود دقت داشته باشند، چاقی مفرط ، پوسیدگی دندان ها ، اختلال در متابولیسم مواد مغذی ، احتمال افزایش بیماری دیابت بزرگسالی و اختلال در رشدکودکان را از جمله مضرات مصرف زیاد از حد قندو شکر دانست.

رشیدی عادت کردن به شیرین کننده های مصنوعی را نیز برای افراد دیابتی بسیار مضر دانست و با بیان اینکه این شیرین کننده ها انواع متفاوتی دارند گفت: باید دقت شود زیرا بعضی از آنها در اثر حرارت مضر هستند بنابراین نباید در پخت انواع شیرینی از این انواع استفاده کرد.

وی مصرف 3 تا 5 واحد میوه در طول روز را برای افرادی که مبتلا به بیماری دیابت نیستند توصیه کرد و گفت : قند موجود در 100 گرم کشمش بیشتر از 100 گرم انگور است بنابراین با خوردن کشمش نسبت به انگور قند بیشتری وارد بدن خواهد شد لذا کشمش می تواند میان وعده خوبی برای افراد سالم باشد.

این کارشناس تغذیه شیر مادر را تا سن 6 ماهگی بهترین غذا برای کودکان دانست و دادن آب قند به آنان را منع کرد و گفت: یکی از مکانیسم های گرسنگی پائین آمدن قند خون است بنابر این دادن آب قند به کودکان موجب سیری کاذب ، بی میلی به خوردن شیر و چاقی مفرط خواهد شد که در نهایت در رشد کودک اختلال ایجاد کرده و تأثیرات بدی در رشد آنان خواهد داشت.

وی با بیان اینکه برخی مقالات علمی مصرف زیاد قند و شکر را موجب احتمال بیماری های قلبی در بزرگسالی می دانند گفت: مادران هیچگاه نباید برای عوض کردن طعم غذاها و یا بهبود در کیفیت آن به غذای کودک شکر اضافه کنند.

 

انتهای پیام/ز

مصرف قند موجب بروز بیماری های قلبی می شود

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.