پس از تسلط تروریست ها بر گذرگاه باب الهوی؛

ترکیه گذرگاه مرزی جلوه گز با سوریه را بست

دولت ترکیه با برگزاری نشستی اضطراری گذرگاه مرزی جلوه گز با سوریه را بست.

ترکیه گذرگاه مرزی جلوه گز با سوریه را بستبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از تلویزیون ان تی وی، «بولنت تفنکچی» وزیر گمرک و تجارت ترکیه اعلام کرد پس از آنکه یک گروه مسلح گذرگاه باب الهوی در شمال سوریه (نقطه مقابل گمرک جلوه گز در استان هاتای ترکیه) را تصرف کرد، دولت ترکیه  با برگزاری نشستی اضطراری، گذرگاه مرزی جلوه گز را بست.

براساس این گزارش، در این گذرگاه مرزی فقط به کامیون و یا تریلی های حامل کمک های انسان دوستانه اجازه عبور داده می شود. 

وبگاه روزنامه حریت نیز با اشاره به نگرانی آنکارا از افزایش کمک های تسلیحاتی آمریکا به نیروهای ی پ گ / پ ی د  (که دولت ترکیه آنها را شاخه پ ک ک و گروه تروریستی می داند ) درباره این نشست اضطراری نوشت: این تصمیم در پی ثبت شواهدی مبنی بر قوت گرفتن احتمال هدف قرار دادن منطقه ادلب از سوی نیروهای آمریکایی و مقابله با هرگونه تهدید احتمالی گرفته شده است.

همزمان هفته گذشته رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه نیز طی اظهاراتی از برنامه این کشور برای ادامه عملیات موسوم به سپر فرات در شمال سوریه طی روزهای آینده خبرداد.

بنا برخبرهای دریافتی ارتش ترکیه برای تقویت مواضع خود اخیرا تجهیزات و ادوات جنگی جدید از جمله شش تانک، پنج واحد توپخانه ای موسوم به فیرتینا(طوفان) و شش دستگاه خودروی زرهی نفر بر را در نقطه مرزی کلیس (نقطه مقابل عفرین در شمال سوریه) مستقر کرده است.

 

 

 

انتهای پیام/

ترکیه گذرگاه مرزی دیگر خود با سوریه را بست

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۸ ۱۹ مرداد ۱۳۹۶
چراا
آخرین اخبار