ساخت نخستین پرنده بدون سرنشین در شیراز

نخستین پرنده بدون سرنشین توسط متخصصان بسیجی شیراز ساخته شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ سید حسام بوستانی مسئول عملی پژوهشی سپاه ناحیه مقاومت احمدبن موسی (ع) شیراز گفت: نخستین بالگرد بدون سرنشین که کاربری شناسایی امداد و نجات را دارد توسط چهار نفر از متخصصان بسیجی این ناحیه، در مدت یک سال ساخته شد.


وی افزود: این پرنده با نصب دوربین‌های پیشرفته حرارتی و زنده‌یاب برای مصارف امدادرسانی به‌ویژه در زمینهٔ حفاظت از حیوانات، محیط‌زیست و شناسایی شکارچیان متخلف کاربرد دارد.


بوستانی ادامه داد: این پرنده قابلیت نصب دستگاه‌های پیشرفته هواشناسی، وضعیت جوی و پیش‌بینی بارندگی را دارد و نیز اطفای حریق در ارتفاعات و سم‌پاشی مزارع از دیگر مزایای آن است.


وی اظهار داشت: قطعات به کار برده در این طرح کاملا داخلی و از ابزارآلات خارجی استفاده نشده است.


بوستانی بیان کرد: سیستم ناوبری نخستین بالگرد بدون سرنشین در نمایشگاه بین‌المللی الکامپ شیراز رونمایی می‌شود و بازدیدکنندگان تا ۲۲ مردادماه از ساعت ۱۷ تا ۲۲ می‌توانند از این فناوری جدید بازدید کنند.


وی گفت: در حاشیه این نمایشگاه بازدیدکنندگان می‌توانند به‌صورت رایگان آموزش خلبانی انواع پهباد را توسط مهندسان پرواز بر روی سیم لاتور و نیز کوادکوپتر، مولتی روتر‌های هواپیمای بدون سرنشین و کنترل در معرض دید آموزش ببینند.


مسئول علمی پژوهشی و فناوری سپاه ناحیه مقاومت احمد بن موسی (ع) شیراز از ساخت ده‌ها پروژه توسط مهندسان این مرکز خبر داد و تصریح کرد: در این پژوهشکده بیش از ۱۰ پروژه کاربردی شامل انواع پرنده، باطری‌ها و نیز بیش از ۱۰ جلد کتاب علمی به چاپ رسیده و ۳۰ پرونده اختراع به ثبت رسیده است.

انتهای پیام/ر

ساخت بالگرد بدون سرنشین در شیراز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار