شورای امنیت تحریم‌های سخت پیشنهادی آمریکا علیه کره شمالی را به رای می‌گذارد

شورای امنیت سازمان ملل امروز قطعنامه ممنوعیت صادرات شماری از کالاها به کره شمالی را که از سوی آمریکا پیشنهاد شده است، به رای می‌گذارد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز؛ شورای امنیت سازمان ملل روز امروز (شنبه)، پیش‌نویس تشدید تحریم‌های اقتصادی علیه کره شمالی را که به کاهش سالانه یک میلیارد دلار از درآمدهای پیونگ‌یانگ منتهی می‌شود، به رای می‌گذارد.

به موجب این پیش‌نویس، که از سوی آمریکا تهیه شده است، ممنوعیت‌هایی بر برخی صادرات خاص به کره شمالی اعمال خواهد شد که به شدت از درآمدهای سالانه این کشور کم می‌کند.

یک دیپلمات حاضر در شورای امنیت که نامش فاش نشده است، در این باره گفت: اطمینان بالایی وجود دارد که کشورهای چین و روسیه -متحدان کره شمالی- از این قطعنامه حمایت خواهند کرد. قطعنامه مذکور روز جمعه در اختیار 15 عضو شورای امنیت گذاشته شد.

تصویب این قطعنامه با هدف افزایش فشار به پیونگ‌یانگ برای متوقف کردن آزمایشات موشکی و هسته‌ای کره شمالی انجام خواهد شد.

شورای امنیت رای‌گیری را در ساعت 15:00 به وقت محلی (19:00 به وقت گرینویچ) روز شنبه و برای تصویب پیش‌نویس تحریم‌ها علیه کره شمالی آغاز می‌کند.

در پیش‌نویس قطعنامه تحریم‌ها علیه کره شمالی، اعمال ممنوعیت بر صادرات ذغال سنگ، آهن و سنگ آهن، سرب و سنگ سرب و همچنین ماهی و غذاهای دریایی به این کشور گنجانده شده است.

کره شمالی سالانه 3 میلیارد دلار از صادرات کالا درآمد کسب می‌کند و اگر قطعنامه پیشنهادی آمریکا تصویب شود، حدود یک سوم از این درآمدها، از بین خواهد رفت.

ژاپن، کره جنوبی و آمریکا با استفاده از حمایت هم‌پیمانان غربی، در این اقدام ضد کره شمالی در سازمان ملل پیشگام بودند. این کشورها با اشاره به آزمایش موشک بالستیک بین قاره‌ای کره شمالی که 4 ژوئیه انجام شد، خواستار تحریم‌های سخت‌تری علیه پیونگ‌یانگ هستند.

در پیش‌نویس قطعنامه ضد کره شمالی، بخش دیگری نیز درباره ممانعت از اقدام پیونگ‌یانگ در افزایش تعداد کارگرانی که به خارج از کشور اعزام می‌کند، قید شده است. علاوه بر آن، قطعنامه جدید از سرمایه‌گذاری‌های مشترک جدید جلوگیری می‌کند و سرمایه‌گذاری در شرکت‌های مشترک فعلی را نیز ممنوع خواهد کرد.

تصویب قطعنامه نیازمند 9 رای مثبت در میان اعضای دائم شورای امنیت است و از هیچکدام اعضای دارای حق وتو (آمریکا، چین و روسیه) وتوی این قطعنامه پذیرفته نمی‌شود.

یک مقام آگاه در شورای امنیت سازمان ملل مدعی شد هیچکدام از این تحریم‌ها مردم کره شمالی را هدف قرار نداده است؛ اما وی توضیح نداد فلج کردن اقتصاد این کشور چگونه تاثیری بر معاش مردم وارد نمی‌کند.

انتهای پیام/

ممنوعیت صادرات برخی کالاها به کره شمالی در شورای امنیت به رای گذاشته می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۳ ۱۴ مرداد ۱۳۹۶
نباید به کشور امریکا اعتماد کرد
آخرین اخبار