تولیت آستان قدس رضوی:

رسیدن به کرامت بدون ارتباط با کریمان مقدور نیست

تولیت آستان قدس رضوی گفت: بر اساس فرموده‌های امام رضا(ع) حامی کرامت انسانی هستیم و رسیدن به کرامت بدون با ارتباط با کریمان مقدور نیست.

رسیدن به کرامت جز با ارتباط با کریمان مقدور نیستبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی در آئین اختتامیه پانزدهمین جشنواره بین‌المللی فرهنگی و هنری امام رضا(ع) گفت: کرامات انسانی ما باید قرآنی،  رضوی‌گونه و امام رضا(ع) پسند باشد.

وی افزود: کرامت انسانی قرآنی جز با ارتباط با وحی محقق نمی‌شود و در کرامت اکتسابی باید اقدامی خداپسند و امام رضا(ع) پسند داشته باشیم.

تولیت آستان قدس رضوی با بیان‌ اینکه ۷ میلیارد نفر در سطح جهان نفس می‌کشند، گفت: باید دید چه میزان از این آمار در مسیر حرکتی امام رضا(ع) و تبیین تبیان رضوی حرکت می‌کنند و تمام کلام باید مبتنی بر توحید باشد و تمام کلام امام رضا(ع) در این حِسن حَسین است که اندیشه، دل و عقل و درک انسان‌ها در مسیر اسلام ناب محمدی(ص) و ارتباط با خدا و اولیای الهی باشد.

رئیسی تصریح کرد: به فرموده امام صادق(ع) حقیقت بندگی آن است که انسان به جایگاه ربانی در ارتباط با خدا، ائمه اطهار(ع)، مردم، طبیعت و بوده است.

وی با بیان تمامی اشکالات با حرکت در مسیر امام رضا(ع) اصلاح می‌شود، تاکید کرد: تمام شئون اجتماعی باید در مسیر شاخص‌های آرمانی رضوی و اسلامی

عقلانیت، معنویت، اخلاق و عدالت اجتماعی باشد، جاری و ساری باشد و نظام‌سازی قرآنی براساس ۴ اصل دین، امر به معروف، نهی از منکر و حرکت خدامحوری ترویج یابد.

عضو مجلس خبرگان رضوی با اشاره به فرموده امام راحل(ره) درباره مشهدالرضا(ع)، اضافه کرد: آن رهبر کبیر و فرزانه حرم امام رضا(ع) را پایتخت ایران نامیدند و همه در نظام‌های اسلامی حق انتخاب دارند و ایران پرچم‌دار آن است و متاسفانه این حق در لیبی، یمن و دیگر کشورها دیده نمی‌شود و به فرموده مقام معظم رهبری مشکل فلسطین، یمن و دیگر کشورها با حضور مردم حل می‌شود و ما بر اساس فرموده‌های امام رضا(ع) حامی کرامت انسانی هستیم و باید با مردم با کرامت برخورد کرد و رسیدن به کرامت جز با ارتباط با کریمان مقدور نیست.

رشد  آثار ارسالی به دبیرخانه پانزدهمین جشنواره بین‌المللی فرهنگی و هنری امام رضا(ع) 

مدیرعامل بنیاد بین‌المللی فرهنگی و هنری امام رضا(ع) هم رادارهای جشنواره گفت: امسال ۹۲۹ هزار و ۴۷۹ اثر به دبیرخانه پانزدهمین جشنواره بین‌المللی فرهنگی و هنری امام رضا(ع) رسیده که رشدی ۸۷.۴ درصدی نسبت به دوره گذشته داشته است.

اکبر شیخ افژود: بیش از یکصد هزار نفر در برگزاری پانزدهمین جشنواره بین‌المللی فرهنگی و هنری امام رضا(ع) همکاری داشتند و وجه بازر این جشنواره مردمی‌بودن آن بود.

مدیرعامل بنیاد بین‌المللی فرهنگی و هنری امام رضا(ع) با اشاره به رشد چمشگیر برنامه‌ها و آثار ارسالی به جشنواره، گفت: پانزدهمین جشنواره بین‌المللی فرهنگی و هنری امام رضا(ع) در ۳۱ استان برگزار می‌شود که دوره قبل در ۱۴ عنوان و این دوره در ۳۰ موضوع برگزار شد.

وی با بیان اینکه ۲۵۷ هزار ۳۲۵ نهاد و سازمان در جشنواره پانزدهم همکاری داشتند، تاکید کرد: این عدد نسبت به سال قبل که ۴۷ هزار و ۶۵۰ نهاد و سازمان بود رشدی بالغ بر ۵۰۰ درصدی داشته است.

شیخ بیان کرد: این محفل با حضور خانواده معزز شهدای مدافع حرم جهان اسلام رنگ و بویی ولایی به خود گرفت وترویج فرهنگ رضوی مهمترین هدف برگزاری این جشنواره بوده که خوشبختانه با برنامه‌های اجرا شده در مسیر خوبی قرار گرفته‌ایم، هرچند که راه زیادی تا ایده‌آل‌ها داریم.

 

 دهه کرامت بهترین فرصت تبلیغ در مسیر ترویج فرهنگ رضوی

استاندار خراسان رضوی گفت: رشد بیش از ۸۷ درصدی آثار ارسالی و رشد بیش از ۸۰ درصدی برنامه‌های جشنواره بین‌المللی فرهنگی و هنری امام رضا(ع) حاصل حرکت پرشور مردمی در مسیر ترویج فرهنگ ناب رضوی بوده است.

 علیرضا رشیدیان افزود: ایام فرخنده دهه کرامت بهترین فرصت تبلیغ در مسیر ترویج فرهنگ رضوی است و این حرکت در سال ۲۰۱۷ که مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام معرفی شده باید ویژه‌تر باشد.

استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه هرچه قدر که برنامه‌ها ناب باشد باز هم ناچیز است، گفت: باید بیش از پیش باغبانان باغ رضوی تربیت کنیم تا آن‌ها در مسیر حرکتی‌شان بیش از پیش موفق باشند تا دست گل‌های محمدی(ص) و رضوی(ع) گسترش یابند.

رشیدیان با اشاره به اینکه خدا را شاکریم در شهری سکونت داریم که مروج گلباران‌های فرهنگ رضوی است، تصریح کرد: باید در مسیر کنار زدن پرده‌های جهل و ترویج شیوه‌های اسلام ناب محمدی(ص)  و خروج از گرفتاری‌های باتلاقی بیش از تلاش شود .

 

انتهای پیام//ف.ج

آئین اختتامیه پانزدهمین جشنواره بین‌المللی فرهنگی و هنری امام رضا(ع)

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار