اظهارات جنجالی سفیر امارات درباره عربستان، آینده شغلی او را در معرض خطر قرار داد

سفیر امارات در واشنگتن، عربستان را حکومتی حامی سکولاریسم دانسته بود که همین موضوع وی را در معرض خطر اخراج شدن قرار داده است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از العربیه؛ «یوسف العتیبه»، سفیر امارات در واشنگتن، هفته گذشته در مصاحبه‌ای با شبکه پی‌بی‌اس، اظهار داشت: «اگر شما از امارات متحده عربی، عربستان، اردن، مصر یا بحرین سوال کنید که ترجیح می‌دهند آینده خاورمیانه در 10 سال بعد چگونه باشد، بدون شک پاسخ آنها با آنچه قطر پاسخ می‌دهد کاملا تفاوت دارد؛ اتحادی که به گرد عربستان جمع شده بیشتر به دنبال استقرار دولت‌هایی سکولار در منطقه هستند، حال آنکه قطر کاملا با این دیدگاه مخالف است.»

بر اساس آنچه سفیر امارات به زبان آورد، دلیل آنکه کشورهای عربستان، بحرین، امارات متحده و مصر 5 ژوئن روابط دیپلماتیک خود را با قطر قطع کردند، همین تفاوت دیدگاه بوده، بطوریکه این کشورهای عربی خواستار جدایی دین از سیاست هستند و قطر مخالف این اقدام است.

این اظهارات سفیر امارات که عربستان از آینده‌‌ای فاقد دین و مذهب در خاورمیانه حمایت می‌کند، با انتقاد تند کاربران اینترنتی مواجه شد. دختر «فهد بن سعود بن عبدالعزیز»، پادشاه اسبق عربستان، نیز به این سخنان واکنش تندی نشان داد و از مقامات کشورش خواست اتهامات سفیر امارات را بی‌پاسخ نگذارند. به گفته این شاهزاده سعودی، عربستان میزبان مقدس‌ترین اماکن مذهبی مسلمانان است و هرگز به فکر کنار گذاشتن اسلام نبوده است.

خبرها حاکیست، سفیر امارات در واشنگتن یک تماس تلفنی اعتراض‌آمیز از جانب وزیر خارجه کشورش داشته که با وی با عصبانیت صحبت کرده است. امکان دارد وی به علت بیان  این اظهاراتش اخراج شود.

از سوی دیگر، ایمیل‌هایی هک شده یوسف العتیبه نشان می‌دهد امارات برای افتتاح سفارت طالبان در سال 2013 تلاش کرده و وزیر خارجه امارات از افتتاح این سفارت در دوحه به جای ابوظبی خشمگین شده بود.

وزیر خارجه امارات در تماس تلفنی با العتیبه، به این موضوع نیز اشاره کرد و به وی تذکر داد طالبان در قطر به سر می‌برده و نه در امارات.

روزنامه نیویورک تایمز نیز امارات را به دوگانگی و دورویی متهم کرده است و در گزارشی نوشت: ابوظبی که همسایه‌اش قطر را به حمایت از تروریسم متهم می‌کند، خود برای افتتاح سفارت طالبان تلاش کرده بود.

انتهای پیام/

اظهارات سفیر امارات درباره عربستان جنجال به پا کرد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۰ ۱۱ مرداد ۱۳۹۶
خخخخخخخخخخخخخخخخخ
آخرین اخبار