زارعی در نشست خبری جشنواره تئاتر سوره:

ما در تئاتر تهران به دنبال معجزه نیستیم/ بیش از 700 اثر به دبیرخانه جشنواره رسید

مدیر مرکز حوزه هنری گفت: ما به دنبال معجزه‌ای در تئاتر تهران نخواهیم بود؛ چرا که تئاتر تهران جریان‌ساز نمی‌شود.

بیش از 700 اثر به دبیرخانه رسیدبه گزارش خبرنگار حوزه تئاتر گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نشست رسانه‌ای بیست و پنجمین جشنواره تئاتر سوره با حضور کوروش زارعی مدیر مرکز حوزه هنری، حامد رهنما مدیر عامل موسسه سوره  هنر در حوزه هنری برگزار شد.

در ابتدای مراسم رهنما مدیر عامل موسسه سوره هنر گفت: سال گذشته جشنواره به دلیل نظر مدیران برگزار نشد و با یک سال وقفه امسال جشنواره را برگزار کرده‌ایم. البته از آذر ماه سال 95 فراخوان جشنواره تئاتر صحنه‌ای و خیابانی با شعار «اخلاق برای همه» را زده‌ایم و تا اواخر بهمن ماه همان سال علاقه‌مندان آثار خود را ارسال کردند.

وی ادامه داد: در مجموع 727 اثر به دست ما رسید. البته در این مدت بحث اجرایی، هماهنگی و اکران‌ها به عهده مجموعه سپهر سوره است. در ضمن شورایی تشکیل داده‌ایم و در این شورا رحمت ایمنی به عنوان دبیر هنری جشنواره انتخاب شد.

وی در خصوص بخش‌های این جشنواره عنوان کرد: جشنواره تئاتر سوره، در دو بخش منطقه‌ای و تهران برگزار می‌شود. در منطقه اول کرمانشاه 16 تا 17 تیر اجرا داشت. در منطقه دوم اصفهان 24 تا 26 تیر و همچنین در منطقه بجنورد 30 تیر تا یک مرداد شرکت‌کنندگان آثار خود را به اجرا گذاشتند.

 

جشنواره سراسری تئاتر سوره با تئاتر فجر برابری می‌کند

رهنما افزود: جشنواره سراسری تئاتر سوره با تئاتر فجر برابری می‌کند؛ چرا که ما در استان‌ها شاهد نمایش‌های خوبی بودیم با توجه به وجود امکانات محدودی که در شهرستان‌ها داریم، اما استقبال بسیار خوبی را شاهد بودیم.

وی در خصوص اجرای نمایش‌ها در تهران عنوان کرد: بعد از انتخاب آثار برگزیده برای حضور در جشنواره سراسری تئاتر سوره، از  15 تا 20 مرداد شرکت کنندگان آثار خود را اجرا خواهند کرد.

در ادامه مراسم، زارعی مدیر مرکز نمایش‌های حوزه هنری گفت: امسال در جشنواره سراسری تئاتر سوره شاهد چند تغییر بودیم. بعد از چندین دوره شعار جشنواره را تغییر داده‌ایم و در راستای شعار تئاتر برای همه، شعار خود را انتخاب کردیم. شعار امسال اخلاق برای همه است؛ زیرا که تئاتر چیزی جز اخلاق نیست. تولیدات و آثاری که در تهران و منطقه در این جشنواره شرکت کرده‌اند، اخلاق محور بودند و آثار متفاوتی را خواهیم دید.

وی ادامه داد: نام جشنواره در دوره‌های قبل یکبار سوره مهر و چند دوره‌ هم تئاتر ماه نامگذاری شده بود؛ اما امسال نام تئاتر سوره را برای این جشنواره انتخاب کرده‌ایم.

مدیر مرکز هنرهای نمایشی در خصوص داوری آثار عنوان کرد: در تیم‌ جدید کارها را مشورتی انجام می‌دهیم و از تک محوری دوری می‌کنیم. داوران در بخش تئاتر صحنه‌ای محمود عزیزی، ایوب آقاخانی، رحمت امینی، حسین فدایی و مرتضی سرهنگی هستند. همچنین داوران بخش خیابانی امیر دژاکام، محمود فرهنگ و اردلان شجاع کاوه هستند.

زارعی در خصوص استعدادهای موجود در این جشنواره اظهار داشت: ما به دنبال معجزه‌ای در تئاتر تهران نخواهیم بود؛ چرا که تئاتر تهران جریان‌ساز نمی‌شود. تمام هنرمندان و بزرگان تئاتر بچه‌های شهرستان هستند. اگر استعدادی به تئاتر ایران معرفی شده است، از شهرستان‌ها بوده است. این جشنواره می‌تواند استعدادهای خوبی را به تئاتر معرفی کند. آنها در حد توان خود کارهای خوبی را ارائه داده‌اند، امسال سال تئاتر شهرستان‌هاست.

زارعی خاطر نشان کرد: امسال جشنواره سراسری تئاتر سوره متفاوت است؛ چرا که با فرهنگ، جغرافیا، آیین و سنت هر شهر تئاتر اجرا می‌شود. همچنین در راستای شعار سراسری تئاتر سوره می‌توانیم این جشنواره را به تئاتر سوره اسلامی تبدیل کنیم.

 

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.