در دومین کارگاه آموزشی توسعه محصولات صنایع دستی بیان شد؛

صنایع دستی سفیر خوبی برای تقویت غنای فرهنگی ایران است

دومین کارگاه آموزشی توسعه و ترویج محصولات صنایع دستی در سالن فجر سازمان میراث فرهنگی برگزار شد.

صنایع دستی سفیر خوبی برای تقویت غنای فرهنگی ایران استبه گزارش خبرنگار حوزه میراث و گردشگری گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در دومین کارگاه آموزشی توسعه و ترویج محصولات صنایع دستی که امروز در سالن فجر سازمان میراث فرهنگی برگزار شد؛ پروفسور کوین مورای، معاون منطقه ای شورای جهانی صنایع دستی گفت: خوشحالم که دوباره به ایران برگشتم. دفعه چهارم است که به ایران آمده ام و هر بار لذت بیشتری از فرهنگ غنی ایران برده ام.

معاون منطقه‌ای شورای جهانی صنایع دستی در بخش دیگری از سخنانش، صنایع دستی را سفیر خوبی برای تقویت غنای فرهنگی ایران دانست و گفت: هر کسی که به این کشور سفر می‌کند، با خاطرات خوبی از آن می‌رود.

مورای گفت: به نظر می‌رسد که آماده سازی صنایع دستی برای گردشگران خارجی، آنها را بیشتر با زوایای فرهنگی ایران آشنا می‌کند.

وی تاکید کرد: امروز باید کاری کرد که صنایع دستی در مقابله با محصولات مشابه ارزان قیمت برنده شود. به گونه ای که خریداران بتوانند خودشان را توجیه کنند، چرا باید صنایع دستی را به محصولاتی که با ماشین تولید می‌شوند ترجیح دهند.

معاون منطقه‌ای شورای جهانی صنایع دستی قرآن را نمونه مناسبی برای مجموعه داستان‌های کیفی و پیام آور دانست و اظهار داشت: ما باید به این کتاب آسمانی احترام بگذاریم.

مورای با شوخ طبعی خاطرنشان کرد:هم اکنون صنایع دستی زیادی دارم که هنرمندان ایرانی به من هدیه داده اند و آنها را به ملبورن استرالیا برده‌ام. به همین دلیل به نظر می‌رسد که نمی‌توانم از ایران جدا شوم.


انتهای پیام/

 

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار