صادق زاده عنوان کرد:

تخصیص کامل بودجه شرط تحقق معاملات دولت از طریق سامانه تدارکات الکترونیکی

رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی گفت: هدف این سامانه، توسعه تجارت الکترونیکی در دولت است چراکه طبق پیش بینی های صورت گرفته حجم معاملات دولت در سال جاری حدود ۲۰۰ هزار میلیارد تومان خواهد بود.

تخصیص کامل بودجه شرط تحقق ۲۰۰ هزار میلیاد تومان معاملات دولت از طریق سامانه تدارکات الکترونیکیبه گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،رمضانعلی صادق زاده معاون وزیر صنعت،معدن و تجارت و رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی در نشست خبری که امروز(دوشنبه) در محل این وزارتخانه به منظور تشریح اهداف سامانه تدارکات الکترونیکی دولت اظهار داشت: هدف این سامانه توسعه تجارت الکترونیکی در دولت است چراکه طبق پیش بینی های صورت گرفته حجم معاملات دولت در سال جاری حدود ۲۰۰ هزار میلیارد تومان خواهد بود.

وی ادامه داد: سامانه تدارکات الکترونیکی دولت(ستاد) بر چهار رکن حداکثر حمایت از تولید داخل، مبارزه با رانت و فساد، عدالت اجتماعی و شفافیت فعالیت خواهد کرد.

رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیکی تصریح کرد: هسته اصلی سامانه ستاد سه فعالیت عمده خرید،مزایده و مناقصه خواهد بود؛ به همین سبب طبق تا توسعه این سامانه فعالیت های مذکور فقط در داخل کشور و با شرکت های داخلی امکان پذیر خواهد بود.

صادق زاده در ادامه افزود: البته به زودی بخش بین الملل سامانه ستاد در بخش مزایده و مناقصه نیز فعال خواهد شد.

این مقام مسئول با اشاره به گسترش عدالت اجتماعی و حمایت از تولیدات داخلی در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی، گفت: با توسعه فعالیت این سامانه تامین اقلام مورد نیاز نهاد ها از سراسر کشور امکان پذیر خواهد شد و این شرکت ها می توانند با استفاده از بستر فضای مجازی در مناقصه ها مزایده ها شرکت کنند.

وی همچنین یادآور شد: سامانه ستاد پنج زیر سامانه شامل تجارت داخلی، تجارت خارجی، انبار،شناسه و رهگیری فعالیت می کند که نظارت بر این فرآیند توسط کارگروهی متشکل از نمایندگان سازمان بازرسی کل کشور،سازمان دیوان محاسبات،وزارت اقتصاد،سازمان برنامه و بودجه،سازمان اداری و استخدامی و ریاست جمهوری صورت می پذیرد.

معاون وزیر صنعت،معدن و تجارت در پاسخ به سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان مبنی بر اینکه چه میزان از ۲۰۰ هزار میلیاد تومان از معاملات دولت طی سال جاری از طریق این سامانه انجام خواهد شد، گفت: در حال حاضر تنها ۵۰ درصد نهاد های اجرایی که حدود پنج هزار دستگاه هستند در این سامانه ثبت نام کرده اند و در سال ۹۲ که حجم معاملات دولت حدود ۴۸ هزار میلیارد تومان بود این سامانه سهم اندکی داشت.

وی در پایان تاکید کرد: اگر تخصیص بودجه کامل صورت بپذیرد پیش بینی ما برای سال جاری همان ۲۰۰ هزار میلیارد تومان خواهد بود.

 انتهای پیام/

تشریح جزییات اهداف سامانه تدارکات الکترونیکی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار