رحیم صفوی در یادواره شهید شوشتری عنوان کرد؛

توسعه فرهنگ مقاومت، تنها راه برون رفت از بحران‌های اقتصادی و سیاسی

مشاور فرماندهى معظم كل قوا در امور نظامی گفت: رمز اقتدار و پیشرفت امروز انقلاب زنده نگه داشتن فرهنگ جهاد و شهادت است.

تنها راه برون رفت از بحران های اقتصادی و سیاسی توسعه فرهنگ مقاومت استبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سرلشكر یحیی رحیم صفوی مشاور فرماندهى معظم كل قوا در امور نظامی در مراسم یادواره شهید شوشتری و شهدای وحدت كه بعدازظهر امروز ١ مرداد ماه در مصلی حرم شاه عبدالعظیم حسنی (ع) برگزار شد، اظهار داشت: اكنون ٢٨ سال از جنگ تحمیلی می گذرد اما سوالی كه مطرح می شود این است كه چرا باید شهدا گرامی نگاه داشته شود.

مشاور فرماندهى معظم كل قوا در امور نظامی ادامه داد: رمز اقتدار و پیشرفت امروز انقلاب زنده نگه داشتن فرهنگ جهاد و شهادت است و دشمن درصدد از بین بردن آن است و اگر روحیه ظلم ستیزی از ملت گرفته شود آن وقت دشمن فرهنگ تسلیم شدن در برابر ظلم را جایگزین آن می كند.

وی با بیان این كه در زمان آغاز جنگ تحمیلی دو دیدگاه در كشور وجود داشت؛ تصریح كرد: نگاه اول كه در آن زمان بر كشور حاكم بود كنار آمدن با آمریكا برای عقب بردن لشكر عراق بود و دلیل این حاكم بودن حمایت رییس جمهور وقت بود اما دیدگاه دوم حركت با فرهنگ مقاومت و ایستادگی بود كه همه دیدند دیدگاه دوم باعث پیروزهایی بر عراق شد.

سرلشكر صفوی افزود: برگزاری چنین مراسماتی به همه یادآوری می كند كه تنها راه برون رفت از بحران های اقتصادی و سیاسی و فرهنگى توسعه فرهنگ مقاومت است كه شهدا این راه را به ما آموختند.

مشاور فرماندهى معظم كل قوا در امور نظامی با بیان این كه پیراهنی كه امروز بر تن ملت است به خاطر پایداری و صبوری شهدا و خانواده های آنها است، گفت: ما هنوز نتوانستیم ابعاد روحی شهدا و دفاع مقدس را به جوانان معرفی كنیم. هنوز شهدا، دفاع مقدس، بسیجیان گمنام، شهدای مدافع حرم و فرزندان شهید مظلوم هستند.

وی تاكید كرد: اگر ٢٠٠ هزار شهید مبارزه با ظلم را به ما آموزش نمی دادند امروز این قدرت نفوذ ایران در منطقه غرب آسیا تا مدیترانه و مقاومت مردم سوریه،عراق، یمن و لبنان وجود نداشت. و اگر امروز سوری‌ها هزاران شهید دادند و خانواده‌ها آواره شدند و یا یمنی‌ها با آن همه حمله از سوی آل سعود در برابر آنها ایستادند و آنها را شكست دادند، به خاطر فرهنگ مقاومت مردم ایران است.

سرلشكر صفوی ادامه داد: استكبار جهانی بعد از ٦ سال در سوریه و عراق شكست خورده! چرا كه فرهنگ مقاومت از ایران به این كشورها رفته و این مقاومت به خاطر نفوذ جمهوری اسلامی ایران و شهدا است.

انتهای پیام/

 رمز اقتدار و پیشرفت امروز انقلاب 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار