شیراز؛

تامین آب و احداث شبکه های فاضلاب در فارس

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب فارس از تامین آب و احداث شبکه‌های فاضلاب در استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ محمد علی قلندری مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان فارس با اشاره به اینکه در سال‌های ۹۲ تا ۹۵ گام‌های ارزشمندی برای تامین آب و احداث و توسعه شبکه‌های فاضلاب در این استان انجام شده است، گفت: شرکت آب و فاضلاب استان در این مدت با حفر ۵۷ حلقه چاه، تجهیز ۵۵ حلقه چاه، کف شکنی ۱۰ حلقه و اجرای ۸۱ کیلومتر خط انتقال همه تلاش‌ها را برای تامین آب شرب شهروندان انجام داده است.


وی افزود: اصلاح و توسعه شبکه‌های اّ نیز نقشی فراگیر و زیاد در تامین آب شرب شهر‌های فارس داشته است، در این مدت ۲۳۷.۵ کیلومتر اصلاح شبکه و ۲۹۵.۵ کیلومتر توسعه شبکه در برنامه کاری بوده که انجام شده است.


قلندری همچنین از نصب ۷۱ هزار انشعاب آب دراین مدت در شهر‌های استان فارس خبر داد و ادامه داد: واگذاری این تعداد انشعاب در شرایطی که مراحل تامین منابع آب آشامیدنی و جست و جوی آب شرب در عمق ۵۰۰ متری در برخی از شهر‌های این استان دشوار شده است کاری بزرگ به شمار می‌آید.


وی همچنین از اجرای ۱۳۳ کیلومتر شبکه فاضلاب و واگذاری ۱۰ هزار و ۷۴۷ انشعاب فاضلاب در شهر‌های استان فارس خبر داد و بیان کرد: توسعه شبکه فاضلاب تاثیر چشمگیری در حفظ محیط زیست و زدودن آلودگی‌های شهری و ایجاد محیطی سالم برای زندگی شهروندان داشته است.

 

قلندری همچنین از استفاده از تسهیلات وام با مشارکت بانک توسعه اسلامی را مورد تاکید قرار داد و اظهار داشت: این وام به منظور اجرای شبکه و تصفیه خانه‌های فاضلاب ۶ شهر استان فارس به منظور افزایش بهره مندی مردم از تاسیسات شبکه و تصفیه فاضلاب و ارتقای سطح بهداشت عمومی با طول کل ۵۴۳ کیلومتر خط لوله و حجم کل تصفیه خانه‌ها معادل ۶۴ هزار ۴۰۰ متر مکعب در شبانه روز با برآوردی معادل ۱۴۳ میلیون یورو انجام شده است.


مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان فارس با بیان اینکه این شرکت وظیفه تأمین آب شرب مورد نیاز شهروندان ۸۲ شهر استان فارس را بر عهده دارد، تصریح کرد: اجرای طرح‌های توسعه در سال‌های گذشته تاثیر بسزایی در تامین و توزیع آب آشامیدنی شهروندان با وجود شرایط اضطراری از جمله بحران کم آبی در چند شهر این استان داشته است.
انتهای پیام/ر

نصب 71 هزار انشعاب آب در شهرهای استان فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار