در گفتگو با باشگاه خبرنگاران عنوان شد؛

کاهش محسوس میزان ورود پرونده های تخلفاتی به محاکم قضایی آذربایجان غربی

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری آذربایجان غربی از کاهش چشمگیر میزان پرونده های ورودی به محاکم قضایی استان خبر داد .

پرویز علیزاده در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛  با بیان این مطلب گفت : در سال 95 سرجمع 215 هزارو 289 پرونده وارد سیستم قضایی استان شده که این رقم در سال قبل از آن 235 هزار و 213 پرونده بوده است .

وی افزود : از این میزان ؛ 113 هزار و 970 پرونده به دادسراهای عمومی و انقلاب ، 94 هزار و 266 پرونده به محاکم عمومی حقوقی و 7 هزار و 53 پرونده هم به محاکم بخش استان واصل شده است که به ترتیب پرونده های ورودی به دادسراهای عمومی و انقلاب 53% و پرونده های ورودی به محاکم عمومی و حقوقی 44% و پرونده های واصله به محاکم بخش 3% از تعداد کل پرونده های ورودی سال 95 را شامل می شود .

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل آذربایجان غربی تصریح کرد : طبق آمار در سال 95 ، نسبت به  مدت مشابه آن در سال قبل خوشبختانه درحوزه پرونده های ورودی به دادسراهای عمومی و حقوقی کاهش 7 در صدی و در حوزه پرونده های ورودی به محاکم عمومی حقوقی کاهش 12 در صدی را شاهد هستیم .

پرویز علیزاده در ادامه به آمار پرونده های ورودی روزه خواری درملاء عام در ماه مبارک رمضان امسال پرداخت و گفت : پرونده های روزه خواری در ملاء عام با عنوان پرونده های ارتکاب فعل حرام و تظاهر به عمل حرام در ملاء عام ، در ایام ماه مبارک رمضان وارد سیستم قضایی می شود که امسال به حمدلله در مقایسه با سال گذشته با کاهش میزان ورودی پرونده ها در این زمینه مواجه هستیم بطوری که در ایام رمضان امسال 342 پرونده به دادسراهای استان وارد شده است .

وی افزود : در حالی که در ماه مبارک رمضان سال 95 ، 384 پرونده در این رابطه به دادسراهای استان واصل شده بود.

معاون پیشگیری از وقوع جرم رییس کل داگستری استان در ادامه با بیان اینکه برای متهمان 240 پرونده ورودی امسال قرار جلب به دادرسی صادر شده افزود : این قرار در سال 95 برای متهمان 309 پرونده روزه خواری صادر شده بود .

انتهای پیام/ح

پرونده های تخلفاتی وارده به محاکم قضایی آذربایجان غربی کاهش یافته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.