در چارچوب مقابله با قاچاق مهاجران به اروپا؛

اتحادیه اروپا فروش و صادرات قایق‌های بادی به لیبی را ممنوع کرد

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا از ممنوعیت فروش و صادرات قایق بادی به لیبی خبر داد.

اتحادیه اروپا فروش و صادرات قایق‌های بادی به لیبی را ممنوع کردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان  به نقل از اسپوتنیک، با ادامه‌ خشونت در کشورهای جنگ‌زده، فرار پناجویان به اروپا همچنان ادامه دارد و قاره سبز برای ممانعت از ورود آنها، در اقدامی جدید فروش قایق‌های بادی به لیبی را ممنوع کرده است. اتحادیه اروپا برای پیشگیری از ورود مهاجران از شمال آفریقا -که درگیر جنگ است- به سواحل جنوبی اروپا از طریق دریای مدیترانه روز دوشنبه محدودیت‌هایی بر فروش یا صادرات قایق‌های بادی به لیبی قرار داد.

مهاجران غیرقانونی که مجبورند از جنگ 6 ساله سوریه و تنش‌های سومالی، لیبی و عراق فرار کنند معمولاً از طریق لیبی به اروپا فرار می‌کنند. در نتیجه اتحادیه اروپا فروش قایق‌های بادی ارزان قیمت و موتورهایی که برای راه‌اندازی آنها استفاده می‌شوند به لیبی را ممنوع کرده است.

«فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در این خصوص گفت: «ما تصمیم گرفتیم از امروز محدودیت هایی را بر صادرات و عرضه قایق‌های بادی و موتور این قایق‌ها به لیبی اعمال کنیم. اینها ابزارهایی هستند که قاچاقچیان انسان از آنها استفاده می‌کنند».

اگر کسی مانند ماهیگیران بخواهد این کالاها را خریداری کند باید طی فرایندی قانونی اثبات کند که به آنها نیاز ضروری دارد.

ایتالیا به دلیل هجوم مهاجران به این کشور، اتحادیه اروپا را تحت فشار قرار داده تا بخشی از آنها را بین دیگر اعضای این اتحادیه توزیع کند. ایتالیا اعلام کرده است فقط در نیمه نخست سال 2017، 85 هزار پناهجو به سواحلش رسیده‌اند. اتحادیه اروپا دو سال پیش یک برنامه‌ فوری برای توزیع پناهجویان تدوین کرد، اما این طرح هنوز اجرایی نشده است.

انتهای پیام/

 

ممنوع شدن فروش قایق‌های بادی به لیبی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار